CV amb faltes d'ortografia; què diu de tu?

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CV amb faltes d'ortografia; què diu de tu?
CV amb faltes d'ortografia; què diu de tu?

Coneixem la importància d’escriure el nostre curriculum vitae sense faltes d’ortografia. Hem après que tant la carta de presentació com el CV són la millor eina per aconseguir la feina que volem o que ens agradaria.

Molts dels currículums que rebem els seleccionadors tenen algun error ortotipogràfic o d’estil. Això ens dificulta tant la seva lectura com captar el nostre interès per la teva trajectòria professional i formativa. Ens denota o bé que no tens la preparació requerida o que ets una persona descuidada, que presta poca atenció a les tasques, poca professionalitat i/o serietat. Per tant, hem de tenir en compte tots els detalls tant del contingut com de l’ortografia.

Per prioritzar l’atenció sobre els errors o faltes d’ortografia et facilitem alguns consells per revisar el CV i la carta de presentació abans d’entregar-los:

Fes servir un corrector ortogràfic (Word, Google docs...).

Llegeix diverses vegades el currículum abans d’enviar-lo. Cerca els dubtes en una font fiable com el web de la Real Academia Española o el web Fundéu per comprovar que està ben escrit.

Fes incís en els errors més freqüents:

- els accents en paraules com telèfon, formació, màster, educació, caràcter, correu electrònic...

- els “dequeismes” o “laismes”

- la concordança amb el gènere o el nombre

- els noms d’assignatures, llicenciatures, diplomatures i similars s’escriuen amb majúscules inicials en els substantius i adjectius que els integren: Administració i Direcció d’Empreses a la Universitat de Barcelona.

- afegir les comes entre subjecte i predicat adequadament quan la frase ho requereix.

- teclejar massa ràpid és un signe de falta d’atenció.

- no fer servir el mateix estil i mida de lletra en tot el document.

I, per millorar tant en la redacció com saber com corregir-ho sempre és recomanable llegir habitualment, practicar i escriure correctament quan fas servir el mòbil i d’aquesta manera t’acostumaràs a no cometre errors d’ortografia.

S’ha de distingir escriure missatges per exemple de WhatsApp informals a documents com el curriculum vitae, carta de presentació o fins i tot el correu electrònic d’introducció d’aquests documents, la confirmació d’atenció a una entrevista personal, d’agraïment després de l’entrevista o per saber en quin estat es troba la teva candidatura en el procés de selecció.

Sempre podem sol·licitar ajuda professional a consultories especialitzades en reclutament i serveis d'assessorament i orientació laboral personalitzat.

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CV con faltas de ortografía. ¿Qué dice de ti?

Conocemos la importancia de escribir nuestro currículum vitae sin faltas de ortografía. Hemos aprendido que tanto la carta de presentación como el CV son la mejor herramienta para conseguir el trabajo que queremos o que nos gustaría.

Muchos de los currículos que recibimos los seleccionadores tienen algún error de ortotipografía o de estilo. Esto nos dificulta tanto su lectura como captar nuestro interés por tu trayectoria profesional y formativa. Nos denota o bien que no tienes la preparación requerida o que eres una persona descuidada, que presta poca atención a las tareas, poca profesionalidad y/o seriedad. Por tanto, debemos tener en cuenta todos los detalles tanto del contenido como de la ortografía.

Para priorizar la atención sobre los errores o faltas de ortografía te facilitamos algunos consejos para revisar el CV y ​​la carta de presentación antes de entregarlos:

Utiliza un corrector ortográfico (word, google docs...).

Lee varias veces el currículum antes de enviarlo. Busca las dudas en una fuente fiable como la web de Real Academia Española o la web Fundéu para comprobar que está bien escrito.

Haz inciso en los errores más frecuentes:

• las tildes en palabras como teléfono, formación, máster, educación, carácter, correo electrónico...

• los “dequeísmos” o “laísmos”

• la concordancia con el género o el número

• los nombres de asignaturas, licenciaturas, diplomaturas y similares se escriben con mayúsculas iniciales en los sustantivos y adjetivos que los integran: Administración y Dirección de Empresas en la Universidad de Barcelona.

• Añadir las comas entre sujeto y predicado adecuadamente en cuando la frase lo requiere.

• teclear demasiado rápido, es un signo de falta de atención.

• no utilizar el mismo estilo y tamaño de letra en todo el documento.

Y, para mejorar tanto en la redacción como saber cómo corregirlo, siempre es recomendable leer habitualmente, practicar y escribir correctamente cuánto utilizas el móvil y de esta manera te acostumbrarás a no cometer errores de ortografía.

Se debe distinguir escribir mensajes, por ejemplo de WhatsApp informales a documentos como el curriculum vitae, carta de presentación o incluso el correo electrónico de introducción de estos documentos, la confirmación de atención a una entrevista personal, de agradecimiento después de la entrevista o para saber en qué estado se encuentra tu candidatura en el proceso de selección.

Siempre podemos solicitar ayuda profesional a consultorías especializadas en reclutamiento y servicio de asesoramiento y orientación laboral personalizado.

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