Un any de respir

Editorial

Els responsables del Circuit de Barcelona-Catalunya –Generalitat inclosa– han patit de valent durant els darrers mesos. Han estat amb l’ai al cor a l’espera de la decisió de la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) sobre la continuïtat o no de la cursa de Formula 1 al traçat vallesà.

Finalment, dimarts es feia pública la renovació de la concessió durant un any –és a dir, el 2020 es tornarà a viure la F1 al Circuit–, una notícia que fa respirar una mica l’equipament esportiu, però que manté l’alerta sobre la continuïtat futura al Vallès sobre un dels esdeveniments esportius internacionals més rellevants –i que, segons apunten els hotelers de la zona, els permeten tirar endavant els seus negocis–.

Els problemes econòmics del Circuit –que any rere any rep importants injeccions de diners públics– encara podrien empitjorar si la multitudinària F1 es desplaça a altres països extraeuropeus –com ha estat tendència en els darrers anys–.

Així, doncs, el Circuit reconeix que treballa en un pla estratègic que en garanteixi la viabilitat –sigui o no seu de la Fórmula 1–. Més a curt que a llarg termini es farà palès si la Generalitat la va encertar els anys 80 quan va començar a projectar una estructura que sovint ha generat polèmica al territori, i com el futur afectarà el desenvolupament del Pla director del seu entorn.

Edicions locals