Viure sense cotxes al centre

Editorial

Dilluns es presentava la Zona de Baixes Emissions a Barcelona, una mesura que entrarà en vigor l'1 de gener i que restringirà l'accés dels vehicles més contaminants a la ciutat. Aquest és un primer pas endavant en la millora de la qualitat de l'aire a l'àrea metropolitana, però que, davant de l'evident emergència ambiental, és del tot insuficient. Ciutats com Granollers i la conurbació franquesina podrien adoptar aquesta i altres mesures en un pas valent cap a un canvi de concepció de la mobilitat, que faci desaparèixer el cotxe del centre de les ciutats i en disminueixi l'ús en general.

Aquestes, però, són sovint mesures impopulars que els governs temen aplicar. A vegades les administracions fan actuacions puntuals que responen a certes demandes, però que no solucionen el problema de la mala qualitat de l'aire. És el cas dels carrils bici que no garanteixen una connectivitat àmplia. Fins que no millori el transport urbà i s'impedeixi el cotxe als nuclis urbans, la mobilitat tampoc canviarà i l'aire que respiren els vallesans seguirà altament contaminat.

Edicions locals