Més serveis per plantar cara

Editorial

La pandèmia i els confinaments han accelerat més que mai el creixement de les grans plataformes logístiques de distribució i les compres per internet. Les grans multinacionals, però, no han de ser les abanderades del comerç digital, que és una eina necessària per a qualsevol botiga, tingui la dimensió que tingui. Així, a Granollers han nascut iniciatives que posen en valor la qualitat del comerç de proximitat i el fan encara més útil al consumidor, que disposa de més canals de venda.

Així, ara, a banda d'anar a les parades del mercat de Sant Carles a comprar, també es podrà fer per mitjà d'un web –subvencionat l'àrea de Comerç de la Diputació– que apropa encara més el producte amb un servei de distribució a domicili. I és que, en els darrers mesos, les tendències de consum també mostren un augment pel consum de productes Km 0, que pot anar de la mà de la venda digital.

Una complementarietat que és també el futur de la botiga petita. Un web no serà mai com l'experiència de compra presencial al petit comerç, on es pot veure el gènere, rebre l'assessorament del professional i l'atenció personalitzada. Però bona part d'aquest servei també es pot exportar al canal digital, que suma la rebuda a casa del producte i pot ampliar l'àrea de negoci. Un camí per enfortir el comerç local, necessari als municipis, no només pel seu valor econòmic, sinó sobretot pel seu valor social.

Edicions locals