Desdoblament per al 2024?

Editorial

Les infraestructures ferroviàries tenen un procés lent de planificació i execució, i suposen un gran esforç financer. Tot això és cert, però són també una peça clau en el desenvolupament econòmic i social dels territoris, un aspecte que, si més no, a Catalunya sembla que l'Estat ha tingut poc en compte. Ara que Pedro Sánchez ha renovat el seu govern, la nova consellera de Transport i Mobilitat encetava el seu mandat amb un anunci transcendent per al Vallès Oriental i, de fet, per al conjunt del país.

Finalment, Adif ha licitat les obres del desdoblament del tram de la línia R3 entre Parets i la Garriga, un primer pas per a una adequació que hauria de ser integral en aquesta via de Rodalies, amb velocitats iguals a la de fa un segle i incidències constants al llarg del seu recorregut.

Fa dècades que des dels municipis afectats es reclama aquesta duplicació de via, que permetrà augmentar freqüències, si més no de Barcelona a la Garriga. Això sí, anant bé, no serà una realitat fins a 2024. L'anunci triomfal de Sánchez –Raquel– és benvingut, però arriba tard; amb retard, com el tren.

Edicions locals