Sense peatge, a veure què

Editorial

Aquesta setmana el Vallès Oriental ha dit adeu als peatges de l'AP-7 a la Roca i de la C-33 a Mollet. Després de dècades de greuge comparatiu amb gran part de la resta de xarxa viària de l'Estat, on moltes de les vies d'alta capacitat són gratuïtes, els conductors que circulin per les autopistes catalanes no hauran de pagar peatge, però, fins quan? L'aixecament de barreres deixa un escenari de difícil gestió i el debat sobre qui s'ha de fer càrrec del manteniment d'aquestes vies. La gratuïtat –amb l'Estat o la Generalitat assumint els costos a través dels impostos– sembla poc sostenible econòmicament i els mateixos governs
argumenten que és injust per als contribuents que no en són usuaris. Així, doncs, queda clar que l'aixecament de peatges té data de caducitat.

Mentrestant, però, la mobilitat a Granollers se'n pot beneficiar molt directament de l'alliberament de la barrera de la Roca, que es preveu que contribueixi a disminuir considerablement el trànsit de la Ronda Sud. I, ara, després que la plataforma Integració Ronda Sud ho demanés des de fa anys, el partit del govern de la ciutat insta el govern català a prohibir-hi el pas de camions, que ara sí que tindran l'alternativa gratuïta a l'AP-7. Potser aquesta mesura es podria haver impulsat abans, però si arriba, benvinguda serà. I si algun dia es torna a pagar a l'AP-7, que els responsables recordin el trànsit actual de la Ronda.

Edicions locals