Renovar-se o morir

Editorial

Amb 70 edicions d'història a la motxilla i diversos processos d'adaptació als nous temps, la fira de l'Ascensió proposa un canvi de model que fa anys que es reclamava, davant la davallada arreu de l'interès per les fires multisectorials. La pandèmia, si és que alguna cosa positiva ha portat, ha permès un temps de reflexió per fer renéixer l'esdeveniment granollerí amb una nova temàtica, orientada cap a l'Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Estratègic, dels quals fa temps que Granollers en vol ser bandera.

Així, al parc firal neix una mostra de l'Economia Verda i Circular (EVC) i un espai per a l'alimentació conscient que pretén mantenir el públic que fins ara tenia l'Ascensió –amb activitats com tallers didàctics i familiars, exposicions i una obertura al riu del mateix espai que també albira voluntats municipals d'una ciutat que visqui més de cara al Congost–. A més, el fet de centrar la fira temàticament vol ser un reclam per a públic forà interessat en el consum eficient i la sostenibilitat.

Tot plegat es complementarà amb altres mostres al centre i una àmplia agenda cultural perquè les Fires i Festes de l'Ascensió siguin també motor social i reforç per al teixit associatiu i comercial local. A finals de maig se sabrà si el canvi de rumb ha estat reeixit i, segurament, es podrà albirar si el nou model aguantarà el pas del temps.

Edicions locals