'A Granollers, el Mundial va començar fa un any i mig'

Jordi Romea Director de la seu de Granollers al Mundial

Esports

'A Granollers, el Mundial va començar fa un any i mig'
'A Granollers, el Mundial va començar fa un any i mig' | JL.R.B.

José Luis Rodríguez Beltrán

Jordi Romea, de 62 anys, viu intensament el Mundial d'Handbol Femení a Granollers, com a director de la seu, tal com va fer el 2013 amb el mundial d'Handbol Masculí. Des del 2 de desembre pràcticament viu dins del Palau d'Esports, però des de fa un any i mig ja treballava en el correcte funcionament del Campionat del Món com a responsable tècnic d'esports de l'Ajuntament de Granollers.

–Com està funcionant el Mundial?
–El Mundial d'handbol femení va començar esportivament el 2 de desembre al Palau d'Esports, però a Granollers va començar ja fa un any i mig quan es van constituir els equips de treball, que comprenien tots els àmbits possibles i necessaris perquè poguessin arribar al primer partit amb totes les coses preparades. Des de l'Ajuntament es va crear el Comitè Executiu Local, que ha anat participant en els diferents serveis que podien tenir algun tipus d'implicació. Tot i que molt directament han treballat el servei d'imatge i comunicació, i el d'esports, també han pres part els departaments de salut, obres i projectes, medi ambient, Protecció Civil i la Policia Local, entre altres. L'organització ha treballat en dos sentits: fer que l'esdeveniment esportiu es pugui portar a terme amb normalitat i fer que aquest campionat arribi a la ciutadania. El que no pot ser és que un esdeveniment com aquest no tingui cap influència a la població, que se l'ha de sentir una mica seu. És d'aquells campionats que esperem que recordem d'aquí a uns anys.

–Quantes persones es necessiten per al Mundial?
–Hi ha el personal del Palau d'Esports de manteniment i consergeria; de l'Ajuntament, l'equip d'imatge i comunicació i l'equip d'esports; també hi ha els de Protecció Civil, la Policia Local i els Mossos d'Esquadra. També hi ha altres persones que no estan aquí, però que són altres serveis que potser pots necessitar puntualment i altres com és la neteja perimetral de les zones. A més, als dos pavellons d'entrenaments, a Can Bassa i Congost, també hi ha personal laboral. Hi ha més d'una cinquantena de persones que treballen pel Mundial directament cada dia, això no obstant des de fa un mes hi ha prop d'una vuitantena de persones que han estat tocades pel Campionat del món, ja siguin informàtics, tècnics de medi ambient… A més, tenim unes 300 persones de voluntariat.

–Quina és la seva tasca com a director?
–En principi intentar coordinar el que passa o ha de passar dins de la instal·lació. Això ho fem un equip i es concentra en tres persones per tal de cobrir què és el que es necessita, posar-ho en marxa i preveure accions futures. Avui és dilluns i ja estem fent feina per a l'acte de cloenda de diumenge. I avui, en qüestió de mitja hora o tres quarts arriben camions de la televisió espanyola i per la matinada, serà el torn de les televisions sueques i noruegues.

–Quin ha estat el repte més gran?
–El repte del principi era arribar al primer partit amb tota la logística i els requeriments a punt. En el seu moment vam ser una seu que acollia la fase preliminar i la fase principal, però a l'estiu va canviar i també acollíem la fase final. Això va fer que tots els requeriments necessaris s'ampliessin. –Per exemple? –Coses tan senzilles com que hem passat de necessitar dos estudis de televisions, a tenir sis; de dues oficines per a les televisions a set; de tenir un petit espai per l'empresa que es cuida de pista, a muntar-li un taller; d'una sala de premsa amb una capacitat per a 50 persones, a ser de 100… els requeriments van canviar i aconseguir tot això era un tema al qual vam dedicar tots plegats molts esforços. En el seu moment havien de venir 12 comentaristes de televisió, i han acabat venint 19. Això ha fet que l'estructura de premsa s'hagi de canviar. Totes aquestes coses s'havien de tenir muntades un parell de dies abans que comenci la competició perquè, quan arribi la gent, tot estigués preparat. Els primers dies es van canviar algunes coses perquè tot funcionés millor. Ara estem en un moment molt estable per encarar la recta final del Mundial.

–Va ser als Jocs Olímpics i al mundial del 2013. Això ajuda…
–El 1992 ja vaig participar com a treballador de l'Ajuntament de Granollers i ja el 2013 també vaig ser director de la seu de Granollers del Mundial Masculí. Respecte al 2013, l'experiència d'aquell campionat ens ha ajudat a tots per saber què podia passar al 2021. Tot i que la tecnologia ha canviat. A més, el 2013 va ser una setmana i aquesta són tres i en aquesta ocasió serem l'epicentre del món de l'handbol. El 2013 vam acomiadar les seleccions, i enguany som la seu que acull les millors seleccions. –Quines coses s'han de millorar? –Aquesta avaluació la farem al final i si tornem a fer un esdeveniment gran ens ajudarà. Tot i que nosaltres, quan s'acaba la jornada fem una valoració de com ha anat el dia i preparem la següent jornada. Sempre hi ha coses a fer. Arribem al Palau d'Esports entre les 9 i dos quarts de 10 del matí i fem una primera reunió. Fem tota la jornada i quan s'acaba l'última roda de premsa seiem tots plegats, a dos quarts d'11 de la nit i mitja hora de reunió no ens la treu ningú. No tenim pressa.

–La Federació Internacional està molt a sobre de vosaltres?
–No especialment, tothom està a sobre de tothom. La Federació Internacional té uns requeriments molt clars que s'han de complir i la Federació Espanyola, com a responsable del Campionat del Món, hi està a sobre. Si les coses funcionen, la federació espanyola està contenta i no està tan a sobre, i amb la federació internacional passa el mateix.

Edicions locals