Adif millorarà la seguretat ferroviària a les Franqueses i la Garriga
Invertirà uns 90.000 euros en tanques d'1,8 metres prop de les dues estacions
les Franqueses, la Garriga
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) millorarà la seguretat de la línea de tren de Puigcerdà al seu pas pel Vallès Oriental. Concretament, la companyia estatal invertirà uns 90.000 euros en la instal·lació de tanques de seguretat a les estacions de les Franqueses del Vallès i la Garriga, i als trams de via més propers a les dues parades. Amb aquestes reformes es busca impedir el trànsit indegut de persones per la via i augmentar la seguretat, tant per a la circulació de combois com per als ciutadans. Segons informa Adif, la implantació de noves tanques es realitzarà en aquelles zones on passa més gent per punts no autoritzats. És el cas de les Franqueses i la Garriga.
A les Franqueses es construirà el tancament perimetral de l'estació de tren del municipi mitjançant la col·locació de les tanques de seguretat en una longitud de 704 metres. A més de la tela metàl·lica, hi hauran nous murs de formigó. Al terme municipal de la Garriga s’instal·laran 2.560 metres de nou tancat en els dos sentits de la via, tant direcció Puigcerdà com direcció Barcelona.
Aquestes obres s'inscriuen en el pla d'inversions que l'Estat està portant a terme per millorar la seguretat i integració de les infraestructures ferroviàries de la xarxa d'ample convencional a Catalunya. A més de la instal·lació de tancats, Adif suprimirà passos a nivell i construirà passos inferiors i superiors, entre d'altres actuacions. De fet, fa menys d'un mes que el govern espanyol va anunciar que realitzarà obres de millora a cinc estacions de l'oblidada línea de Puigcerdà: a Granollers-Canovelles i Mollet-Santa Rosa reformarà els edificis i els vestíbuls dels passatgers; a les Franqueses s'adequaran les dependències d'explotació, els lavabos públics i les cobertes de les instal·lacions; a la Garriga s'actuarà en l’edifici de serveis públics, i a Parets del Vallès es col·locaran noves canalitzacions.