Obres a la plaça de la Corona un mes després de reformar-la

L'Ajuntament fa cas de les queixes i aprima part d'un paviment massa accidentat

Societat

Granollers

La majoria de veïns i comerciants de la zona valoren positivament el tall de trànsit i els nous espais generats a la plaça de la Corona de Granollers, però consideren que falta vegetació i que el paviment no és l'adequat. "Jo ja he vist com cinc o sis persones queien", comenta un dels botiguers. De fet, les irregularitats del nou paviment són el principal motiu de queixa dels usuaris d'una plaça que ha estat mesos potes enlaire i que es va acabar de reformar fa poc menys d'un mes. Per això l'Ajuntament ha decidit intervenir, i des de fa uns dies uns quants obrers han tornat a la zona per aprimar o directament canviar part d'un empedrat massa rugós, i així reduir el risc d'ensopegades.

Segons subratllen els tècnics de la constructora que ha realitzat les obres a la plaça, el culpable de les irregularitats del paviment és el tipus de pedra escollida pel consistori de la ciutat, la pedra de l'Índia. Des de l’Ajuntament comenten que no es van adonar dels problemes que podia provocar aquest tipus de pedra fins que el paviment no va estar posat. L'empedrat de la plaça de la Corona presenta problemes sobretot en els punts d'unió d'unes pedres amb les altres, on el diferent relleu d'unes i altres dóna lloc a desnivells.

Des dels grups de l'oposició del consistori granollerí denuncien que les rajoles són problemàtiques perquè a l'hora d'escollir el tipus de paviment es va pensar més en l'estètica que en la mobilitat dels usuaris. A més, segons sentencien alguns botiguers de la zona, la pedra de la banda del carrer Conestable de Portugal s'està enfosquint a una velocitat preocupant. Tot i els diversos problemes, l'Ajuntament de Granollers afirma que la reforma ha estat un èxit, perquè s'ha creat un gran espai urbà molt transitat pels ciutadans.

Edicions locals