Sant Celoni dóna 90 euros al mes als nens que van a guarderies privades
L'Ajuntament vol garantir que tots els celonins puguin accedir a l'escola bressol
Sant Celoni
L'Ajuntament de Sant Celoni vol garantir des d'aquest curs "l'equitat" entre totes les famílies que optin per escolaritzar els seus fills de 0 a 3 anys. Per això, i davant el dèficit de places públiques d'escola bressol -una mancança que s'observa en molts altres municipis del Vallès Oriental-, el consistori ha decidit atorgar 90 euros mensuals als nens celonins que vagin a llars d'infants privades; això sí, a centres autoritzats pel departament d'Educació de la Generalitat. Des de l'Ajuntament emmarquen la mesura dins "l'aposta per un model educatiu que tendeixi a l'excel·lència a totes les franges d'edat i la millora de la cohesió social al municipi".
Per poder accedir a l'ajut familiar, els sol·licitants i els seus fills han d'estar empadronats a Sant Celoni, i el nen ha d'estar matriculat o haver sol·licitat la matriculació en una escola bressol amb la que l'Ajuntament hagi signat un conveni de col·laboració. Els ajuts mensuals varien segons les hores que es passi l'infant a l'escola bressol. Els nens matriculats matí i tarda rebran 90 euros. Els matriculats només als matins, 54. I els matriculats a les tardes rebran una ajuda de 36 euros al mes. L’ajut es pot sol·licitar en qualsevol moment, mitjançant una instància a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament.
Conveni de col·laboració amb les llars d'infants privades
El consistori de Sant Celoni signarà amb les llars d'infants del municipi que disposen de l'autorització del departament d'Educació de la Generalitat com a escoles bressol -La Caseta del Bosc i l'escola Pascual- un conveni de col·laboració a través del qual aquests dos centres privats es comprometen, entre altres, a seguir la línia educativa del municipi i a mantenir les tarifes durant tot el curs. A partir d'ara, sentencia l'alcalde, "s’iniciarà un període de converses i negociació amb aquests dos centres per plantejar-ne la seva municipalització".