El govern estudia construir el túnel de la Conreria amb peatge
L'obra, que unirà el Vallès amb el sud del Maresme, costarà uns 400 milions
Mollet del Vallès, Sant Fost de Campsentelles
El túnel de la Conreria, la nova via de comunicació entre el Vallès Oriental i el sud del Maresme, serà de peatge. I no pas a l'ombra, com havia anunciat fa uns mesos el govern català, sinó de barrera, com els que hi ha a tantes autopistes catalanes. L'augment del cost de la infraestructura i la por que la via es pugui col·lapsar fan que la Generalitat consideri seriosament l'opció de construir el túnel amb peatge. "Ho estem estudiant", es limita a subratllar el departament de Política Territorial i Obres Públiques, que reitera que si el túnel fos gratuït col·lapsaria la carretera -la B-500- en molts pocs anys. Els primers estudis xifren en un 30 per cent la reducció de trànsit que es produiria amb les barreres.
El traçat definitiu del túnel de la Conreria està pendent de la redacció de l'estudi informatiu, que serà presentat a finals d'aquest any. Dels dos traçats possibles, l'Avui assegura que el govern escollirà el nord, que circula més a prop del nucli urbà de Sant Fost de Campsentelles. Un cop es publiqui l'estudi informatiu i s'hi incorporin les corresponents al·legacions, es redactarà el projecte constructiu per licitar les obres durant el 2011. La carretera farà uns 8 quilòmetres, la meitat dels quals seran en túnel, i costarà uns 400 milions d'euros.
Mollet demana un peatge gratuït per als usuaris habituals
L'alcalde de Mollet, Josep Monràs (PSC), reclama que si finalment es decidieix aplicar un peatge tou per al túnel de la Conreria de la futura carretera B-500, aquest sigui gratuït per als usuaris habituals, seguint el sistema que s'aplica actualment al peatge de la C-33. En declaracions a la SER, Monràs va felicitar dimecres al govern català "per la iniciativa mostrada a l'hora de tirar endavant les infraestructures necessàries pel desenvolupament del país", com és el cas de la futura carretera B-500 entre Mollet del Vallès i Badalona. El batlle de Mollet es va mostrar a favor de la utilitat d'un peatge per regular la mobilitat, però va demanar a la Generalitat que, en cas de decidir-se finalment per un túnel amb peatge, s'apliqui la gratuïtat pels usuaris residents als municipis per on transcorre la via o els de "mobilitat obligada".