El PSC assegurava que el túnel de la Conreria seria gratuït

Ara la Generalitat aposta per un "peatge tou" per evitar col·lapses de trànsit

Política

Mollet del Vallès, Sant Fost de Campsentelles

La construcció d'una via que uneixi el Vallès Oriental amb el sud del Maresme ve de lluny. Ja fa anys que els conductors de la comarca que volen anar a Badalona han d'arribar-se fins a Barcelona -o fins a Mataró- per evitar la retorçada B-500. La solució, també anunciada des de fa molt, és una nova via d'uns 8 quilòmetres que passarà molt a prop de Sant Fost de Campsentelles i que obligarà a construir un túnel a la Conreria. Un túnel que el PSC va assegurar que seria gratuït, però que ara el departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) de la Generalitat -dirigit pels socialistes- vol construir amb peatge per evitar que la via es col·lapsi en pocs anys.

Malgrat que la decisió definitiva encara no està presa, fonts del departament citades la setmana passada pel diari Avui donen per fet que la via serà de peatge. "Serà un peatge tou", expliquen; un peatge que rondaria els 50 cèntims i que premiaria als vehicles amb més passatgers. D'immediat, l'alcalde de Mollet, Josep Monràs (PSC), es va mostrar a favor de la utilitat d'un peatge per regular la mobilitat, però va demanar a la Generalitat que, en cas de decidir-se finalment per un túnel amb peatge reduït, s'apliqui la gratuïtat pels usuaris residents als municipis per on transcorre la via o els de "mobilitat obligada", seguint el sistema que s'aplica actualment al peatge de la C-33.

Però el discurs del Partit Socialista del Vallès Oriental era ben diferent a principis del 2006. Així ho ha denunciat la formació Independents per Mollet (IxM), que afirma que "l'anunci d'aquesta reserva per a peatge deixa sense credibilitat als dirigents del PSC de la zona, que fins i tot des d'una de les poblacions més afectades, Sant Fost de Campsentelles, havia assegurat públicament que la reforma de la B-500 no seria de peatge". El lloc web dels socialistes (veure imatge) ho deixa ben clar: el març del 2006 asseguraven que a la nova B-500 "no es cobrarà peatge", i acusaven a tots aquells que deien el contrari d'intentar "confondre a la ciutadania amb l'únic objectiu d'atribuir-se una decisió que la Generalitat ja ha pres: no hi haurà peatge". Ara, però, la Generalitat aposta pel contrari, cobrar per passar pel túnel de la Conreria; així ho confirma el projecte de reforma de la B-500 encarregat pel DPTOP a l'empresa que gestiona els túnels de Vallvidrera, Tabasa. Un projecte que reserva espai per a la possible ubicació de barreres de peatge.

En aquest sentit, Jesús M. Carrasco, president d’IxM, acusa al PSC de "marejar l'opinió pública i amagar les seves intencions sota una moratòria", i denuncia que la reserva d'espai per a peatge en aquesta via "rebla el clau del greuge que pateix Mollet i la zona del Baix Vallès respecte a les infraestructures viàries de pagament, perquè no tan sols no s'ha suprimit el peatge de l'autopista C-33 com havien promès els partits del govern tripartit, sinó que ara amenacen amb castigar-nos amb un de nou a la B-500 per anar a Badalona". IxM ha iniciat contactes amb entitats i forces polítiques de les poblacions afectades més directament per tal d'articular una plataforma unitària contra "la imposició, per part del govern català", d'una B-500 de peatge.

Edicions locals