Sant Celoni també aprova recolzar una consulta independentista
L'Ajuntament ofereix la infraestructura necessària per fer el referèndum
Sant Celoni
El ple de l'Ajuntament de Sant Celoni va aprovar aquest dijous 8 d'octubre a la nit, amb els vots a favor de CiU i la CUP, la moció conjunta presentada per urgència i consensuada per les dues formacions i la secció local d'ERC -que no té cap regidor al consistori- sobre la celebració d'una consulta popular per la independència a la localitat. La moció reconeix la plataforma organitzadora formada per entitats, organitzacions i persones a títol individual que es va presentar a Sant Celoni la setmana passada, acorda donar suport a la consulta i ofereix la infraestructura necessària per a fer-la possible abans d'acabar l'any.
La plataforma que organitzarà tot el procés consultiu es va presentar oficialment el dilluns 28 de setembre i, de moment, ja compta amb el suport de CiU, la CUP, ERC, i de sis associacions culturals i socials de la localitat: la colla Diables, el casal Quico Sabater, la colla de bastoners Quico Sabater, la coordinadora Salvaguarda del Montseny, Bocs i Cabres i el col·lectiu Sant Celoni amb Palestina. La moció aprovada aquest dijous acorda, concretament, "donar suport a la consulta popular que ha acordat realitzar la plataforma organitzadora per la consulta popular sobre la independència dels Països Catalans a Sant Celoni i la Batllòria".
Cal recordar que el consistori compta amb set regidors de CiU -un dels quals l'alcalde, Francesc Deulofeu, adherit també a la plataforma sobiranista Decidim.cat-, vuit del PSC i dos de la CUP. Precisament, un dels regidors de la CUP, Albert Ventura, assegurava fa uns dies a AraVallès que la consulta "es celebrarà a Sant Celoni", i molt probablement el 13 de desembre. De moment, Sant Celoni ja és un dels cinc municipis del Vallès Oriental que ha aprovat una moció de suport a la celebració d'una consulta independentista, juntament amb Cardedeu, Caldes de Montbui, Tagamanent i Vilanova del Vallès. Sant Antoni de Vilamajor i Sant Pere de Vilamajor aprovaran recolzar la consulta en el proper ple.
D'altra banda, el ple celebrat aquest dijous a Sant Celoni també va aprovar per unanimitat la moció entrada per la CUP referent a l'ús del català al Jutjat de pau de Sant Celoni -en aquests moments inexistent-, per tal que el funcionariat que hi treballa converteixi el català en la seva llengua vehicular.