El nucli històric de Granollers es blinda al trànsit
L'Ajuntament començarà a reformar el carrer Francesc Tarafa a principis del 2010
Granollers
El nucli històric de Granollers és des d'aquesta setmana terreny prohibit per als vehicles. Bé, menys per a aquells que portin un identificatiu -que es facilita a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà- que els autoritzi a circular per la nova illa de vianants de la ciutat. I és que amb la recent inauguració oficial de la reforma dels carrers Museu, Nou i part del de Barcelona, l'Ajuntament de la capital del Vallès Oriental ha finalitzat el tancament al trànsit dels voltants de la Porxada. L'eix resultant, que va des del carrer Anselm Clavé fins al Sant Jaume, té més de 2.000 metres quadrats perquè els ciutadans el gaudeixin sense por a topar amb un vehicle.
En el tram reformat del carrer Barcelona s'ha seguit el mateix criteri amb els paviments ja utilitzats en les intervencions anteriors, tant a la plaça del doctor Guillemet com a la plaça de Manel Muntanya -que ja està enllestida i només s'està pendent de decidir si es posa un paviment de cautxú a la zona de jocs infantils. En el punt del carrer Barcelona per on passava l'antiga muralla s'ha fet un paviment singular de pedra de basalt marcant-ne el traç, de la mateixa manera com s'ha fet en altres punts del centre històric. Amb aquesta actuació també s'ha millorat la recollida d'aigües pluvials, s'han soterrat les línies elèctriques i s'ha instal·lat nou enllumenat. Tot plegat s'ha finançat amb el Fons Estatal d'Inversió Local.
Canvis en el trànsit al centre de la ciutat
A partir d'ara l'accés amb vehicle al carrers Museu, Nou, Barcelona i Guayaquil, per al veïnat i els comerciants, s'ha de fer pel carrer de Guayaquil i la sortida pel carrer de Barcelona. Tant l'un com l'altre tindran sentit únic de circulació, a excepció del tram del carrer Barcelona, entre el carrer Nou i la Porxada, que tindrà doble sentit. Així doncs, els carrers Museu, Nou, Barcelona i Guayaquil entren a formar part de l'illa de vianants permanent de la ciutat, i només hi podran tenir accés el veïnat i comerciants de la zona sense limitació d'horari, així com els vehicles de càrrega i descàrrega en horari limitat de set del matí a dotze del migdia.
L'Ajuntament de Granollers té previst engegar a principis del 2010 les obres de reforma del tram del carrer Francesc Tarafa que va de Josep Irla a Francesc Ribas. Aquesta via donarà continuïtat a l'illa de vianants del nucli històric. Un altre carrer que s'esta reformant per connectar l'illa de vianants amb alguns dels principals vials de la ciutat és el Josep Umbert. Pel que fa a la carretera, el consistori espera tenir enllestida la reforma del tram que va des de la plaça Corona fins al carrer Vinyamata a finals de novembre.