Foment reitera que el Quart Cinturó serà una autovia
L'estudi informatiu de la polèmica carretera estarà llest a principis del 2010
les Franqueses, Granollers, Lliçà d'Amunt, Roca del Vallès, la
Hi ha certs assumptes que, sense remei, es repeteixen cada cop que el secretari d'Estat d'Infraestructures i Planificació, Víctor Morlán, visita Catalunya. Com el projecte del Quart Cinturó o Ronda del Vallès. El representant del ministeri de Foment va tornar a insistir aquest divendres 6 de novembre que l'objectiu del seu departament és que la B-40 sigui "una autovia", una opinió que no comparteix del tot la Generalitat. Els tres partits del govern català van acordar a l'abril que el traçat encara per decidir fins a Granollers sigui una via amb menys carrils que els tres per sentit que actualment s'estan construint entre Abrera (Baix Llobregat) i Terrassa (Vallès Occidental).
Durant la seva intervenció en el cicle de conferències del Cercle d'Infraestructures de Catalunya, el secretari d'Estat d'Infraestructures i Planificació va reconèixer obertament que les dificultats del projecte se centren en la part del traçat de la via que passa pel Vallès Oriental, i que ha de trepitjat municipis com Lliçà d'Amunt, les Franqueses i la Roca. "A Granollers la cosa es complica", va senyalar Morlán davant d'un centenar d'assistents, però acte seguit va afegir que aquestes dificultats "es poden superar".