Derbi retira el segon ERO a canvi de més flexibilitat laboral i prejubilacions
Aquest dimarts la direcció i els treballadors es reuniran per continuar negociant
Martorelles
Derbi es compromet a elaborar un pla industrial per als pròxims cinc anys i a evitar mesures traumàtiques per afrontar la crisi del sector de la motocicleta. També descarta aplicar el segon expedient de regulació d'ocupació (ERO) que preveia la suspensió temporal dels contractes de tota la plantilla de la planta de Martorelles, formada per 320 persones. A canvi, els treballadors s'avenen a negociar mesures de flexibilitat, com ara una borsa de treball per adaptar la plantilla a la demanda i un paquet de prejubilacions que podrien afectar una trentena de treballadors. Aquests són els acords als quals van arribar aquest divendres 20 de novembre la direcció de l'empresa i els sindicats.
Les negociacions dels compromisos que va adquirir divendres Derbi i les conseqüents contrapartides dels treballadors començaran aquest dimarts. La plantilla les encara amb por, perquè l'empresa té decidit dividir-se en tres societats diferents: les activitats d'oficines, disseny, tecnologia i màrqueting les assumirà directament Piaggio; la divisió comercial es concentrarà a Madrid; i Martorelles serà només un centre de producció. Això implica que la planta del Vallès Oriental podrà produir motos de qualsevol de les marques de Piaggio, com Vespa, Aprilia, Scarabeo o Gilera, de la mateixa manera que les motos de Derbi es podran fabricar en qualsevol de les plantes de la multinacional a Itàlia, la Xina o l'Índia.
Tot i els temors, hi ha un aspecte que ha calmat un xic als sindicats, i és que Piaggio, des d'Itàlia, ha donat poders a la direcció espanyola per negociar i donar "solidesa" a les tres societats segregades.