La plataforma que ha d'organitzar la consulta a Granollers naixerà el 20-D
Els impulsors de la iniciativa animen a tots els granollerins a formar-ne part
les Franqueses, Granollers
La plataforma ciutadana que ha d'organitzar a Granollers una consulta per la independència de Catalunya, similar a la que va celebrar Arenys de Munt el passat 13 de setembre, començarà a caminar el proper 20 de desembre a les sis de la tarda a la sala Francesc Tarafa, al número 47 del carrer Corró. L'ampli i representatiu grup de veïns de la ciutat -de diverses ideologies i àmbits professionals- que, com va avançar AraVallès, va decidir impulsar el referèndum sobiranista, va anunciar aquest dijous 26 de novembre que convoca una assemblea per constituir "una comissió ciutadana organitzadora de la consulta popular per la independència".
Els impulsors de la iniciativa esperen que la plataforma, que podria anomenar-se Granollers decideix, compti amb unes tres-centes persones -al Facebook ja tenen un centenar de convidats confirmats. Ara toca crear aquesta 'comissió ciutadana organitzadora', i després es decidirà tant el nom de la mateixa com el dia que s'ha de realitzar la consulta, la pregunta a fer, els locals on la gent podrà anar a votar, el sistema per finançar-ho tot plegat... Això sí, la plataforma no comptarà per res amb el suport de l'Ajuntament, de majoria socialista, que el 29 de setembre va votar 'no' a les consultes per la independència de Catalunya. Si que tindran el recolzament -de fet, ja existeixen contactes- de tots els altres municipis de la comarca que també organitzen referèndums.
Les Franqueses també demana suport ciutadà
I és que el proper 13 de desembre al Vallès Oriental es celebraran vuit consultes per la independència de Catalunya: a les Franqueses, Cardedeu, Sant Celoni, Sant Antoni de Vilamajor, Sant Esteve de Palautordera, Sant Pere de Vilamajor, Santa Maria de Palautordera i Santa Eulàlia de Ronçana. Si el referèndum s'acaba celebrant a Granollers, la ciutat es col·locarà a la llista de grans municipis catalans que celebren una consulta sobiranista, rere Girona, Manresa, Sant Cugat i Vilafranca del Penedès, entre d'altres.
A les Franqueses també celebraran la consulta sense el suport del consistori. Per això les Franqueses decideix fa una crida a les persones que hi puguin estar interessades perquè col·laborin en l'organització del referèndum, bé per mitjà d'aportacions econòmiques per finançar la campanya, bé inscrivint-se com a voluntaris per formar part de les meses electorals el 13-D. En aquest cas, la iniciativa va sorgir de l'Associació Cívica i Cultural de Corró d'Avall, que va plantejar la proposta a diverses entitats de cada un dels cinc pobles que componen el municipi (Corró d'Amunt, Corró d'Avall, Llerona, Marata i Bellavista), i finalment va convocar l'assemblea popular de la qual va sorgir la comissió organitzadora. Una comissió que estudia celebrar la consulta a Bellavista més tard, perquè no troba cap local al poble per col·locar les urnes.