El Google Street View mostra la prostitució de carretera al Vallès Oriental

La C-17, la C-35 i la C-251 concentren la majoria de punts on hi ha prostitutes

Societat

Ametlla del Vallès, Canovelles, Granollers, Lliçà d'Amunt

L'autovia de l'Ametlla (C-17), la C-35 i la C-251 són les carreteres que concentren la majoria de punts on hi ha presència de prostitutes al Vallès Oriental. Els ajuntaments dels municipis per on passen aquestes vies no els preocupa el fet perquè els provoca escassos conflictes. Només han actuat quan la presència de persones o cotxes estacionats al voral suposen un perill per a la circulació. A més, els manquen eines legals per actuar decididament. Com a resultat de tot plegat, el Google Street View, l'eina del Google Maps que proporciona imatges a peu de carrer, mostra les prostitutes que treballen a diari -plogui o faci sol- a la C-17.

Les dues joves prostitutes de les dues primeres instantànies del Google Street View (veure imatges adjuntes) ja no treballen en aquella zona. Les administracions hi van col·locar una tanca per evitar que els vehicles dels clients s'hi continuessin aturant; era un revolt ràpid i la presència de les dues professionals suposava un perill per a la circulació. Per això van actuar. Una altre estratègia que utilitzen els ajuntaments molt de tant en tant és la d'espantar els clients situant un cotxe de la policia local aparcat a prop de les prostitutes.

Sigui com sigui, la prostitució al carrer preocupa poc a les administracions de la comarca, i prova d'això és que a la mateixa C-17 hi ha diversos punts amb professionals del sexe amb poca roba esperant clients a peu d'autovia. Un d'aquests punts és el que s'observa a la tercera de les instantànies (veure imatge adjunta). L'Ajuntament de Granollers corrobora aquesta manca de preocupació. El consistori treballa en una norma que ha de regular l'exercici de la prostitució a la ciutat. La nova ordenança es vol portar al ple a principis del 2010 per respondre a l'augment de queixes derivades de la prostitució exercida en domicilis particulars; la que s'exerceix a les carreteres que envolten la ciutat en queda exclosa.

Regularització o ordenances municipals
Granollers, Lliçà d'Amunt, Canovelles o l'Ametlla, per posar només l'exemple dels municipis que la nova tecnologia ha deixat en evidència, afirmen que no poden intervenir en una activitat sobre la qual no hi ha pràcticament legislació. El problema, per tant, és dels governs català i espanyol, que continuen sense moure fitxa, mentre les formacions polítiques tampoc troben el camí del consens. Així, l'anomenat ofici més vell del món continua en els llimbs de l'alegalitat, només assotat per batudes policials en aplicació de la llei d'estrangeria, sancions en virtut d'ordenances municipals i operacions contra les màfies que trafiquen amb dones.

L'esborrany que l'anterior consellera d'Interior, Montserrat Tura (PSC), va impulsar per regular la prostitució dorm en un calaix. "S'ha de legislar al Congrés perquè apostem per una regulació econòmica de l'activitat i això és una competència estatal", apunten els partits catalans. Per a la consellera d'Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila (ERC) la prostitució al carrer no és el principal problema -n'hi ha de més greus, com ara les màfies que controlen el negoci-, ja que es pot combatre amb ordenances municipals. I mentre aquestes ordenances no arriben, el Google Street View continua mostrant prostitutes a les carreteres del Vallès Oriental.

Edicions locals