Cau una banda que comprava articles de luxe amb targetes clonades
La policia arresta tres dominicans que actuaven al Vallès Oriental i Occidental
Granollers, Mollet del Vallès
La policia espanyola ha desmantellat una xarxa internacional que actuava als dos Vallès -on ha perpetrat unes 300 estafes- i que es dedicava a falsificar targetes bancàries per comprar objectes de luxe que després enviava a la República Dominicana. Aquest grup accedia a les dades dels titulars de les targetes entrant a les bases de dades de les entitats financeres. És a dir, que estava dotat d'una alta tecnologia informàtica. La Policia Nacional ha detingut a tres persones dominicanes en l'operació, tot i que creu que formen part d'una xarxa més extensa amb connexions al seu país d'origen, i ha requisat 140.000 euros en efectiu i objectes per valor de 150.000 euros.
Els objectes robats els revenien per obtenir efectiu que blanquejaven enviant-lo als integrants del grup a la República Dominicana a través d'enviaments de diners; alguns dels articles també eren enviats via aèria per paqueteria. Per fer els pagaments amb la targeta usaven documents d'identitat falsificats, i intentaven fer un elevat nombre de compres d'alt valor econòmic en poc temps, abans que el verdader titular se n'adonés de l'estafa i l'anul·lés. Els detinguts canviaven molt sovint de domicili per evitar ser detectats, i sempre s'allotjaven en habitacions rellogades a altres dominicans.
Aparells electrònics, joies i droga
En el registre del domicili en què estaven vivint a Sabadell en el moment de l'operació, els agents van intervenir-hi 140.000 euros en efectiu, vehicles d'alta gamma, televisors de plasma, ordinadors portàtils, material informàtic, telèfons mòbils, consoles de videojocs, aparells electrònics, rellotges de luxe, joies, roba de marca, cinturons i ulleres de luxe, justificants d'enviaments de diners per 60.000 euros, documentació d'identitat falsificada, resguards i tiquets de compra. A més, van trobar-hi 200 grams de cocaïna, 200 d'heroïna, haixix, instruments i productes per adulterar la droga. La investigació l'ha portat a terme la brigada local de policia judicial de la comissaria de Mataró (Maresme).