Santa Eulàlia impulsa els seus productes agroalimentaris

Prepara una fira agroecològica de productes locals i crearà horts urbans socials

Societat

Santa Eulàlia de Ronçana

L'Ajuntament de Santa Eulàlia continua apostant de forma decidida pels productes alimentaris locals. Després de portar a terme la campanya Per Nadal comerç i producte local, l'objectiu de la qual era fer difusió i promoció, a través dels comerços locals, dels productes artesans de qualitat de la comarca, ara el consistori busca fomentar el coneixement dels productes agroalimentaris del municipi. Per això, i juntament amb el sector agroalimentari local, ha elaborat un estudi anomenat Ronçana, camp i qualitat, que es va presentar aquest dilluns al vespre a la masia Can Burguès i que sentencia que és urgent donar un cop de mà a les activitats agrícoles i ramaderes que hi ha actualment a la població.

La trobada de dilluns, a la qual hi van assistir una quarantena de representants del ram agroalimentari de Santa Eulàlia, va servir per presentar l'estudi, gràcies al qual s'ha pogut actualitzar una base de dades que recull les activitats agrícoles i ramaderes que hi ha actualment en funcionament a la població. Per tal d'afavorir la participació i el consens en la presa de decisions en l'àmbit rural, l'alcalde, Enric Barbany (ERC), va convidar els presents a crear un Consell de l'Espai Rural.

Partint de les dades recollides s'han plantejat vuit objectius per fer front a les necessitats dels agricultors i ramaders de Santa Eulàlia. Les línies d'actuació que impulsarà el consistori aniran dirigides a integrar els àmbits rurals a les dinàmiques econòmiques del territori, a més de fer viables les petites empreses de producció agrícola i ramadera de qualitat, i atendre estratègies d'estalvi d'aigua i gestió sostenible al sector. Tot plegat, segons subratlla l'Ajuntament, també podria contribuir a generar nous llocs de treball.

Apropar el producte als consumidors

Un altre dels objectius principals és donar visibilitat al sector, que moltes vegades resta amagat darrere les grans cadenes de consum predominants a la societat. Per tant, s'aposta per acostar els productes als consumidors i aplicar estratègies innovadores de comercialització relacionades amb les noves tecnologies digitals. En aquesta línia, també es treballarà per augmentar el coneixement i reconeixement social del patrimoni agroecològic del municipi.

Des de l'Ajuntament ja s'ha començat a treballar en aquesta línia amb la contractació d'Agnès Moya com a dinamitzadora d'agricultura ecològica, qui col·laborarà durant sis mesos amb Elisabet Navarro, agent d'ocupació i desenvolupament local. Aquesta àrea del consistori ja prepara un seguit d’actuacions que van des de muntar una fira agroecològica de productes locals, passant per l'assessorament en l'àmbit de l'agricultura ecològica o un banc de recursos agraris, on tothom que vulgui arrendar o llogar podrà fer-ho amb l'assessorament de l'administració local. A més, a llarg termini, s'han fixat altres fites, com ara la creació d'horts urbans socials al centre de Santa Eulàlia o la introducció dels productes locals de qualitat als menjadors escolars de la zona.

Edicions locals