Nadal admet que el túnel de la Conreria pot ser de pagament

El conseller presenta els estudis del futur eix, que tindrà 4 carrils de circulació

Societat

Mollet del Vallès, Sant Fost de Campsentelles

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal (PSC), va presentat divendres els estudis del futur eix de la Conreria (B-500), que unirà Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) i Badalona (Barcelonès), passant per Mollet i Sant Fost de Campsentelles. Nadal va reconèixer que el túnel que hi haurà a la via -d'una longitud d'uns 3 quilòmetres, i que estarà format per dos tubs, un per a cada sentit de la circulació, amb dos carrils cadascun- podria ser de pagament. El conseller va admetre la possibilitat d'un peatge per finançar una part del cost total, encara que va recalcar que, "en tot cas, no es pretén cobrir la totalitat de la inversió mitjançant pagament per l'ús de l'eix".

El projecte, que finalment preveu la construcció de quatre carrils de circulació d'11 quilòmetres de longitud i que discorrerà per túnel el 30 per cent del seu trajecte, té un cost estimat de 400 milions d'euros. Es preveu que el nou eix doni servei a una mitjana d'uns 25.400 vehicles diaris, que actualment utilitzen el Nus de la Trinitat, la B-500 o la carretera de la Font de Cera. A més, en trencar amb l'estructura radial de les vies d’alta capacitat de l’àrea metropolitana, descongestionarà els accessos a Barcelona. D'altra banda, Nadal va explicar que el túnel de la Conreria, de tres quilòmetres de longitud, permetrà travessar la serra Litoral amb el menor impacte ambiental possible.

El centre de Sant Fost respirarà
Actualment, per la Conreria hi passen uns 6.000 vehicles diaris. A aquests s'hi sumaran els 15.000 vehicles que, per fer el recorregut entre el Maresme i el Barcelonès i el Vallès, opten per donar la volta pel nus de la Trinitat. L'estalvi de temps serà important. El trajecte entre Badalona i Mollet passarà dels 30 minuts actuals a 17. Els conductors només hauran de fer els 11 quilòmetres que tindrà la nova via en comptes dels 20 que hi ha ara. També s'escurçarà el temps de viatge entre Granollers i Badalona, que baixarà de 40 a 25 minuts. Una altra de les virtuts de la nova via serà estalviar trànsit a l'interior de nuclis urbans com el de Sant Fost, per on ara passen 15.000 vehicles diàriament.

El projecte es troba actualment en fase d'avaluació ambiental i s'espera que abans de juny pugui sotmetre's a informació pública per poder emprendre's la licitació de les obres abans de 2012. Segons el conseller, l'eix de la Conreria potenciarà també el transport públic col·lectiu, amb la millora dels itineraris existents i la creació de noves línies d'autobús amb freqüències de pas i temps de desplaçament "competitius". La nova via proveirà els municipis de Badalona, Tiana (el Maresme), la Llagosta, Mollet del Vallès, Sant Fost de Campsentelles i Santa Perpètua de Mogoda, entre d'altres.

CiU reitera que s'oposa al peatge
Davant l'anunci de l'inici dels estudis del futur eix, Josep Rull, portaveu d'Infraestructures de CiU, va afirmar que "és una bona noticia que comenci a anar endavant, tot i que els terminis són dilatats, i més tenint en compte el temps de retard acumulat per culpa de la incapacitat del tripartit de posar-se d'acord". En canvi, Rull va mostrar la seva "oposició contundent" en la previsió que sigui una via de pagament. "Creiem que aquesta nova B-500, a través del túnel de la Conreria, hauria de tenir un tractament similar al que va tenir la C-60 (túnel de Parpers), que és una via lliure de peatge", va sentenciar el dirigent de CiU, que va reiterar que "la instal lació d'un nou peatge no ha estat discutida en el grup de treball de peatges i entra en contradicció amb el que els partits que ara formen el govern han expressat en el territori".

Edicions locals