Santa Eulàlia fomenta el civisme entre els veïns

Unes 100 banderoles de la campanya SER-Cívic decoren els carrers del municipi

Societat

Santa Eulàlia de Ronçana

L'Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana ha penjat aquesta setmana les aproximadament 100 banderoles definitives de la campanya SER-Cívic (Santa Eulàlia de Ronçana Cívic). En total són cinc imatges diferents que pretenen conscienciar els veïns del municipi sobre la necessitat de ser respectuosos amb els espais comuns per tal de facilitar la convivència entre tota la societat. A les banderoles apareixen imatges referents a la contaminació acústica, residus i escombraries, animals de companyia, mobiliari urbà i mobilitat. Cada una de les banderoles recull una d'aquestes idees i ho fa d'una manera fresca i entenedora, segons subratlla l'Ajuntament del municipi.

Així doncs, totes les imatges tenen com a nucli un senzill dibuix en blanc i negre acompanyat d'un fons colorit per cridar l'atenció de tothom. A més del dibuix, les banderoles inclouen un eslògan contundent per a cada un dels camps d'acció acompanyat de la frase de la campanya: Fes-ho per Santa Eulàlia, fes-ho per tu! La imatge ha anat a càrrec d'una jove veïna santaeulalienca de 16 anys, Laia Alsina, que amb aquestes composicions comença la seva carrera artística al món del disseny. Alsina va guanyar un concurs obert que es va celebrar a finals de l'any passat. Els seus dibuixos són directes i senzills, i des del consistori s'entén que aquesta és la millor maner per transmetre als veïns i veïnes la necessitat de respecte dels espais comuns i de civisme.

L'objectiu de l'Ajuntament és donar a la campanya la màxima visibilitat, per això s'han col·locat 100 banderoles repartides per diferents zones del poble, principalment a la carretera de Barcelona, a la Plaça de l'Església, a la Plaça de l'Ajuntament i a algunes escoles. Pel finançar el projecte s'ha aconseguit una subvenció de la Diputació de Barcelona que cobreix el 50 per cent dels costos de la campanya.

La campanya SER-Cívic és una iniciativa de la regidoria de Barris i Relacions Ciutadanes que hi treballa des del 2008, quan es va elaborar un fulletó explicatiu que exposa algunes afirmacions per a la reflexió relacionades amb cada un dels camps temàtics que tracta la campanya. També es va realitzar una enquesta entre la població per veure quina era la percepció social respecte el civisme. I durant el 2009 es va fer un taller audiovisual de civisme i una taula rodona per posar en comú les experiències i les mesures que els ciutadans van aportar.

Edicions locals