L'aparcament i la mobilitat treuen la son als veïns de Granollers

Un 83 per cent dels granollerins se sent molt o bastant satisfet de viure a la ciutat

Societat

Granollers

Els veïns de Granollers consideren que l'aparcament i la mobilitat són els principals problemes de la ciutat. Així ho constaten dos estudis fets públics dimecres. Segons una enquesta encarregada per l'Ajuntament, supervisada per la Diputació de Barcelona i realitzada a 400 persones, l'aparcament (19,3 per cent) i la circulació (18,3) es mantenen com els dos problemes més greus de Granollers, tot i que baixen percentualment respecte el 2008 (aparcament 24,5 per cent i trànsit 31,5). En la mateixa línia, les més de 800 persones que han respost el qüestionari que es va repartir dins del butlletí municipal afirmen que el principal inconvenient és l'aparcament (33,1 per cent), seguit de la mobilitat (26,3).

L'enquesta de la Diputació, realitzada presencialment a 400 persones majors d'edat a principis de març, destaca que l'atur és el tercer problema per als granollerins, això sí, passant del 4 per cent de l'enquesta de 2008 a l'11,8. Rere la desocupació se situen la neteja (9,8 per cent) i la immigració (7,3). Respecte el propi barri, la neteja passa a ser el principal problema (16,3 per cent), seguida de prop per l'aparcament. El 31,3 per cent dels entrevistats no destaca cap problema, percentatge molt superior al del 2008 (14,8). I un 82,8 per cent dels enquestats afirma sentir-se molt o bastant satisfet de viure a Granollers, enfront del 5,5 que se sent poc o gens satisfet. La majoria dels enquestats defineixen la ciutat com comercial (58,5 per cent).

L'aparcament i la mobilitat tornen a aparèixer quan es pregunta pels projectes més necessaris: el 7,5 per cent dels enquestats reclamen més places per aparcar. A més, el Pla d'aparcaments de l'Ajuntament és l'actuació menys coneguda i valorada pels entrevistats. Sobre els projectes ja realitzats i suggerits pels enquestadors, destaca la notorietat de la transformació de la carretera en illa de vianants (82 per cent) i l'ampliació de l'Hospital General de Granollers (80,5). No arranjar les voreres i l'asfalt o fer-ho malament (13,8 per cent) i la mala gestió de l'Ajuntament (10,8) són les dues actuacions negatives més destacades, seguit de les obres i les obres innecessàries (9,3 per cent).

La remodelació de la Corona no agrada
Preguntats sobre quins carrers i places s'haurien de millorar, un 22 per cent dels enquestats no es mulla. Els que contesten esmenten la plaça de la Corona -tot i que acaba de ser remodelada, demostrant que l'actuació no agrada- i el Parc Municipal Torras Villà. Respecte a les actuacions a realitzar en l'àmbit del desenvolupament econòmic, la creació de més llocs de treball (17,5 per cent) és l'actuació més destacada, seguida de l'impuls i l'ajuda a la indústria (14,3). En relació a les actuacions futures per la convivència a la ciutat, es destaca més civisme (11,5 per cent), augmentar la vigilància i integrar els immigrants. De fet, el 78,3 per cent dels entrevistats considera que l'Ajuntament ha d'actuar més del que ho fa actualment en el comportament cívic de les persones a l'espai públic. En concret, entre els comportaments sobre els que hauria d'actuar hi ha la recollida d'excrements dels gossos (61,8 per cent) i la brutícia a carrers i places (59,8).

Sense places d'aparcament ni locals d'oci
Pel que fa a les més de 800 persones que han respost el qüestionari que es va repartir aquest mes de març dins del butlletí municipal, i es va penjar al lloc web del Pla Estratègic, un 33,1 per cent creu que el principal problema de Granollers és l'aparcament, mentre que un 26,3 considera que és la mobilitat i un 22,3 la manca d'oferta d'oci. Un 67 per cent dels participants considera prioritari millorar la mobilitat i recuperar espais per als vianants, seguida de la preservació dels espais naturals de la ciutat i connectar-los amb altres de la comarca (63,9); en tercer lloc, desenvolupar i millorar les infraestructures de transport (55,7).

Preguntats sobre els principals avantatges, el 42,6 per cent considera que és una ciutat dotada de serveis públics i privats, un 33,2 opina que té una oferta comercial variada i concentrada en el centre, mentre que un 30,6 creu que la ciutat està ben comunicada.

Edicions locals