Carner comercialitza la primera tònica catalana

L'empresari de Sant Feliu de Codines presentarà la beguda a la fira De tot CAT

Societat

Sant Feliu de Codines

L'empresari de Sant Feliu de Codines Ramon Carner, president del Cercle Català de Negocis (CCN) i responsable de la Xarxa d'Establiments amb Consciència Nacional (Xecna), prepara la sortida al mercat de la que considera "la primera tònica catalana". Carner presentarà la nova beguda a la fira De tot CAT que es celebrarà a Girona el proper cap de setmana i preveu començar a distribuir-la a partir del 8 de juny. L'empresari vallesà considera que la tònica "és una beguda que cada cop té més adeptes", i per això l'han escollit. Això sí, admet que han d'oferir un producte de qualitat per garantir que els usuaris la compraran no només pel component emocional.

Carner és propietari de l'empresa Àpats Food i, des de fa uns anys, distribueix productes en clau catalana, com ara el refresc energètic Desperta Ferro, la Cola Catalana-Cola Lliure, el whisky Jaume I o el rom Cristòfor Colom. Ara prepara la sortida al mercat de "la primera tònica catalana". L'empresari del Vallès Oriental aprofitarà la fira De tot CAT, que tindrà lloc a Girona del 4 al 6 de juny i servirà d'aparador de productes d'arreu de l'àmbit lingüístic català, per llançar el producte. "Cada any presentem una nova beguda, i aquest any toca la tònica. Hem optat per ella perquè cada cop es beu més i es fan més gintònics a les nits. Estem convençuts que tindrà una bona sortida", comenta Carner.

Prepara la ginebra catalana
El president del CCN té clar que el producte que posa a la venda ha de ser atractiu no només per qui comparteixi una consciència nacional: "Si el producte no és bo no el compraran més. I aquest és una tònica molt bona, de qualitat, fina. Segur que repetiran", afirma convençut. L'empresari avança a l'ACN que estan treballant per treure també una ginebra catalana entre el mes de setembre i octubre, que fins i tot tenen clar "que tindrà nom de dona" i que volen que "sigui perfumada, de color i de qualitat". Tot i això, també avisa que la tònica sola també té molts adeptes: "Cada cop té més seguidors perquè una bona tònica es pot prendre sola".

Empresaris independentistes
L'empresari codinenc creu que es viu un moment històric i assegura que preferiria no haver de posar a la venda productes amb consciència: "La consciència dels catalans ha de créixer d'una vegada. Hem de fer el pas. Volem que arribi un dia en el qual siguem un país normal, que les nostres begudes no siguin notícia i tanquem l'empresa", diu irònicament.

La tònica catalana es podrà comprar a partir del 8 de juny a alguna de les nombroses botigues que la Xarxa d'Establiments amb Consciència Nacional (Xecna) té repartides per tot Catalunya. Al Vallès Oriental hi ha establiments lligats a la Xecna a molts municipis: Aiguafreda, l'Ametlla, Bigues i Riells, Caldes, Canovelles, Cardedeu, les Franqueses, la Garriga, Granollers, la Roca, la Llagosta, Llinars, Mollet, Martorelles, Parets, Sant Celoni...

Edicions locals