La campanya electoral arrenca al Vallès amb el discurs anticrisi com a principal factor

Un total de 283.536 electors estan cridats a les urnes · Aquest dijous els partits ja han realitzat els primers actes amb l'enganxada de cartells

Política

Aiguafreda, Ametlla del Vallès, Bigues i Riells, Caldes de Montbui, Campins, Canovelles, Cànoves i Samalús, Cardedeu, Castellcir, Castellterçol, Figaró-Montmany, Fogars de Montclús, les Franqueses, la Garriga, Granera, Granollers, Gualba, La Llagosta, Lliçà d'Amunt, Lliçà de Vall, Llinars del Vallès, Martorelles, Mollet del Vallès, Montmeló, Montornès del Vallès, Montseny, Parets del Vallès, Roca del Vallès, la, Santa Eulàlia de Ronçana, Santa Maria de Palautordera, Sant Celoni, Sant Esteve de Palautordera, Sant Feliu de Codines, Sant Fost de Campsentelles, Sant Pere de Vilamajor, Sant Quirze Safaja, Tagamanent, Vallgorguina, Vallromanes, Vilalba Sasserra, Sant Antoni de Vilamajor, Vilanova del Vallès, Santa Maria de Martorelles

Aquest dijous a les 00:00h s'ha iniciat la campanya electoral al Vallès Oriental que acabarà el proper 22 de maig amb la cita a les urnes en la que estan cridats un total de 283.536 electors. La comarca viurà durant 15 dies sota l'efecte dels comicis i dels mítings de polítics que aspiren a assolir les alcaldies dels 43 municipis de la comarca. La seva capital, Granollers, serà el centre d'atenció electoral amb la disputa que mantindran el socialista Josep Mayoral i el convergent Pius Canal que s'enfrontaran en una campanya on la coalició Acció Granollers en serà també una de les protagonistes. Per la seva banda a Mollet del Vallès, el líder del PSC i actual alcalde, Josep Monràs, aspira a revalidar la còmoda avantatge que manté respecte la resta de forces polítiques. Les eleccions municipals d'aquest 2011 serviran també per copsar l'interès dels ciutadans envers els seus polítics. D'aquesta manera, està per veure si es superarà o no el 60,5% d'electors que van anar a les urnes en els comicis del 2007. Especial interès tindrà també en aquestes dues setmanes veure com es desenvoluparan els partits en les xarxes socials, ja que aquest és el primer cop, en unes municipals, que s'utilitzaran en tota la seva plenitud eines com Facebook i Twitter. D'altra banda, el discurs anticrisi tindrà també un pes important en els mítings programats.

Un nou factor a tenir en compte en aquesta campanya electoral serà l'ús de les xarxes socials per part de les seccions locals dels partits. Aquesta és la primera contesa electoral on les forces polítiques municipals podran fer arribar els missatges a través d'eines com el Facebook o Twitter, incipients en els comicis de fa quatre anys. D'aquesta manera, els mítings i les trobades amb polítics tindran aquest nou suport.

Discurs anticrisi
La campanya tindrà un profund accent anticrisi. Aquest factor marcarà el batec dels actes programats i serà un element clau en el devenir de les forces polítiques a les urnes. Els nombrosos idearis i programes elaborats pel 22 de maig mostren un marcat perfil d'austeritat, i aquest fet, es traduirà en la campanya. Una prova és a CiU de Mollet del Vallès, on el cost dels actes programats serà la meitat que al 2007.

Edicions locals