Mayoral i Baron 'somien' amb el quart cinturó ferroviari

Els alcaldes viatgen de Mataró a Granollers amb la línia d'autobús que enllaça les dues ciutats

Política

Granollers

Els alcaldes de Mataró i Granollers, Joan Antoni Baron i Josep Mayoral respectivament, han viatjat simbòlicament d'una ciutat a l'altra amb l'autobús que enllaça les dues ciutats. Ho han fet per reclamar la construcció del quart cinturó ferroviari, que acabaria amb l'estructura centralista del segle XIX i afavoriria la relació econòmica entre les dues capitals, han assegurat tant Baron i Mayoral. Des de l'estació de tren de Mataró, Joan Antoni Baron ha dit que els dos alcaldes 'somiem' amb la línia orbital. Des de la Fonda Europa de Granollers, Josep Mayoral ha assegurat que el quart cinturó ferroviari - i també viari- és imprescindible perquè les dues ciutats es connectin i treballin juntes.

Ara com ara, la línia d'autobús Mataró-Granollers- Sabadell és l'únic transport públic que connecta directament aquestes tres ciutats. Joan Antoni Baron i Josep Mayoral, alcaldes i caps de llista del PSC a Mataró i Granollers respectivament, s'han trobat cap a quarts d'onze del matí a l'estació de tren de la capital del Maresme.

Des d'allà, Baron ha apostat per enllaçar i posar en valor les ciutats de l'arc metropolità. En aquest sentit, ha reclamat la construcció del quart cinturó ferroviari, malgrat 'ser conscients de les dificultats pressupostàries del moment'. D'aquesta manera, ha assegurat l'alcaldable mataroní, s'acabaria amb l'estructura ferroviaria centralista del segle XIX i s'aconseguiria un impuls en l'economia de les ciutats de l'arc metropolità. 'Mataró és la platja de Granollers' i 'Mataró té un circuit de formula 1 a Montmeló i Granollers', ha dit Baron davant l'atenta mirada de Josep Mayoral.

50.000 vehicles travessen el túnel de parpers

Tot seguit, els alcaldes han pujat a l'autobús i han enfilat cap a la capital del Vallès Oriental. Han arribat al carrer Anselm Clavé, just davant d'un dels llocs més emblemàtics de la ciutat com és la Fonda Europa. Josep Mayoral ha explicat que 50.000 vehicles travessen diàriament el túnel de Parpers per dirigir-se d'una ciutat a l'altra.

Per aquest motiu, ha dit que el quart cinturó ferroviari ajudaria a connectar encara més les dues ciutats i buscar sinèrgies econòmiques. 'És imprescindible trencar amb el model radial de Catalunya' i per això s'ha de construir la línia orbital i completar el quart cinturó viari o la ronda del Vallès.

Edicions locals