ERC proposa la creació d'una línia de tranport públic que uneixi Caldes amb Sant Fost

Les seccions locals de sis municipis inclouran en els seus programes electorals el projecte que vol recuperar el traçat de l'antic Calderí

Política

Martorelles, Mollet del Vallès, Sant Fost de Campsentelles

Les seccions locals d'ERC de Mollet, Sant Fost, Martorelles, Caldes de Montbui, Santa Perpètua de Mogoda i Palau-solità i Plegamans han presentat una proposta de creació d'una línia de transport públic col·lectiu en superfície que uneixi els municipis de Caldes amb Sant Fost i Martorelles, tot recuperant l'antic traçat del tren del Calderí que unia Caldes i Mollet. Les sis seccions locals inclouran la proposta en els seus programes electorals de cara a les municipals del 24 de maig.

L'objectiu de la proposta és promoure la creació per part del Govern de la Generalitat d'una nova línia d'autobús que recuperi la connexió entre els municipis de l'eix de la Riera de Caldes, com feia l'antic Calderí, i que es pogués allargar fins a l'altra banda del Besòs, a Martorelles i Sant Fost. "Cal millorar el transport públic per potenciar així les sinergies entre aquestes poblacions que tenen un potencial industrial i de serveis important", explicava la regidora de Mollet, Marta Vilaret, divendres en una roda de premsa conjunta que es va fer a un punt emblemàtic, davant de la reproducció de la locomotora Palau, que formava part de l'històric tren El Calderí. Vilaret apuntava que el "projecte somiat" seria recuperar la idea d'un tramvia però "sabem com estan els pressupostos per això a curt termini parlem d'una línia de bus", una línia que tindria un traçat que a hores d'ara el partit encara està perfilant amb altres agents com l'empresa Sagalés i la plataforma de Promoció del Transport Públic del Vallès Oriental.

Vilaret assegurava que segons els estudis, "la demanda d'aquesta línia hi és". De fet, segons les dades del Pla de Mobilitat de Mollet, entre la ciutat i alguns d'aquests municipis es registren diàriament més de 24.000 desplaçaments els dies feiners (9.874 desplaçaments entre Mollet i Sant Fost; 6.513, entre Mollet i Santa Perpètua; 4.820, amb Martorelles; i 3.490, amb Palau-solità i Plegamans).

Segons el cap de llista d'ERC a Santa Perpètua de Mogoda, Pol Altayó, la proposta respon a la manera d'entendre el territori que té el partit. "Volem treballar el territori d'una manera conjunta anant més enllà dels límits administratius". Per aquest motiu, les sis seccions locals d'ERC inclouran el projecte com a punt en els respectius programes electorals per a les eleccions municipals del 24 de maig.

A la roda de premsa, també assitia el diputat al Parlament, Marc Sanglas, qui va contextualitzar la proposta dins d’una nova manera d'entendre els municipalisme: ''Creiem que calen noves maneres de treballar que prioritzin la mancomunació de serveis i la cooperació''. Sobre la situació del transport públic al Vallès, Sanglas també va indicar que "cal aconseguir una major transversalitat entre comarques sense haver de passar per Barcelona. Sanglas va explicar que ERC treballarà una iniciativa parlamentària per tal que el Parlament de Catalunya debati la proposta.

Edicions locals