El PSC demana al Parlament que es desdobli la C-17 entre Parets i Lliçà d’Amunt

Les retencions i els col·lapses són cada vegada més freqüents, cosa que augmenta el risc d’accidents

Societat

Lliçà d'Amunt, Lliçà de Vall, Mollet del Vallès, Parets del Vallès

El grup socialista al Parlament, amb el diputat granollerí Jordi Terrades al capdavant, ha registrat una proposta de resolució pel desdoblament de l’autovia C-17 entre Parets i Lliçà d’Amunt per tal que sigui estudiada a la comissió de Territori.

Segons els diputats socialistes, “la carretera C-17 és una de les vies estructurants de Catalunya, amb un grau de congestió elevat, sobretot al seu pas pel Vallès Oriental, que necessita guanyar en seguretat i fluidesa en el trànsit”. A més, segons el PSC, “de la millora de la via en depèn la competitivitat del teixit industrial i econòmic tant del Vallès Oriental com d’Osona i el Ripollès”.

La proposta també recorda que “els propers mesos entraran en funcionament diverses activitats econòmiques que preveuen un increment molt important de la mobilitat obligada –en referència a l’obertura de la planta de Mango a Lliçà d’Amunt–, que agreujaran els nivells de saturació avui ja existents”, així com també recorda que el Pla Territorial de la Regió Metropolitana de Barcelona proposa com a solució de millora el desdoblament d’aquest tram de la carretera.

Davant d’això, el PSC demana que durant el 2016 el Departament de Territori i Sostenibilitat redacti el projecte executiu del desdoblament de la C-17 entre Parets i Lliçà d’Amunt i que incorpori en els pressupostos del 2017 la licitació, adjudicació i inici de les obres de desdoblament d’aquest tram de la carretera. 

67.000 vehicles diaris
Segons dades del Servei Català de Trànsit, durant el 2015 van circular per la C-17, a l’altura de Parets, gairebé 67.000 vehicles diaris, una xifra que va augmentar un 2,90% respecte al 2013.

L’augment del trànsit en aquest punt ha fet pràcticament diàries les retencions entre Lliçà d’Amunt i Parets, sobretot a l’entorn de la confluència entre la C-17, la C-33 i l’AP-7 i a les hores punta, al matí en sentit sud i a la tarda en sentit nord. Davant d’això, cada vegada són més els col·lectius i usuaris que demanen la solució del desdoblament o una variant de la C-17.  

Edicions locals