Alcaldes i regidors del PSC reclamen solucions consensuades al col·lapse de la C-17

La Generalitat proposa un tercer carril, que des del territori es veu amb recels i, en tot cas, com a solució provisional

Societat

Parets del Vallès

“El millor projecte serà un mal projecte si no es fa amb diàleg amb el territori”. Aquest és el missatge que els alcaldes de la Llagosta, Mollet, Parets, Montmeló, Lliçà d'Amunt, Granollers i Canovelles han volgut fer arribar a la Generalitat després que el Departament de Territori avancés fa unes setmanes que vol començar aquest any la redacció d’un projecte per ampliar la C-17 entre Parets i Granollers.

Representants dels ajuntaments de la Llagosta, Mollet, Parets, Montmeló, Lliçà d'Amunt, Granollers i Canovelles han visualitzat en una roda de premsa aquest dimarts un front comú per reclamar a la Generalitat “solucions consensuades” per a la mobilitat a la C-17, una via que “ben aviat estarà molt col·lapsada”, explicava l’alcalde de Parets, Sergi Mingote.

Aquest missatge era la resposta dels alcaldes a la Generalitat després que el secretari general d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Ricard Font, avancés fa unes setmanes que la Generalitat vol començar aquest any la redacció d’un projecte per construir un tercer carril per sentit o calçades laterals a la C-17 entre Parets i Granollers.

4.000 vehicles més per Mango
L’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, recordava que actualment hi transiten més de 80.000 vehicles diaris, “que aniran en augment. Ara la incipient sortida de la crisi ja es reflecteix en la mobilitat”, assegura.

A més, l'alcalde de Mollet, Josep Monràs, alertava que la imminent obertura del centre logístic de Mango a Lliçà d'Amunt es preveu que suposi entre 3.000 i 4.000 vehicles més que diàriament circularan per la C-17. Monràs considera també que el col·lapse viari a la C-17 suposa “un ofec per al sector industrial. Si el país aposta per aquest sector, recordem que aquest sector reclama infraestructures”. “La situació actual limita l’arribada de possibles inversors”, indicava Mingote.

Urgència i planificació
Per tot plegat els alcaldes consideren que calen mesures urgents per garantir la mobilitat a la zona, tot i que han declinat posicionar-se en conjunt sobre la idoneïtat d’un tercer carril i asseguren que “hi ha més solucions possibles”, deia Mingote, qui afegia que “els nyaps mai no són una bona solució”.

De fet, la proposta d’ampliació de l’actual traçat tindria especial impacte sobre el terme municipal paretà. “En algun lloc costa de veure com es podria fer aquest tercer carril”, alerten els alcaldes, que asseguren que, de moment, volen escoltar la proposta de la Generalitat en una reunió formal amb tots els ajuntaments implicats. Si posen alguna altra proposta sobre la taula “serà complementària o suplementària, segons què escoltem a la trobada”.

En tot cas, sí que la veu local és unànime en considerar el tercer carril “una solució provisional” i pel que fa a la visió a llarg termini. “No trobem sensat prendre una decisió provisional i abandonar els projectes de futur”, explicava Mayoral. Per als alcaldes vallesans és moment d’un “debat seriós que resolgui els temes i també tingui mirada llarga; amb infraestructures ben ubicades, respectuoses i amb espai per al transport públic”, apunta Mayoral. “No aturem res del que toca, i els recursos ja es trobaran”, diu Mayoral. De fet, els alcaldes reconeixien el temor que “una decisió provisional faci renunciar o condicioni inversions de futur”.

Edicions locals