La BV-5001, entre Martorelles i Badalona, la segona amb més risc d’accidents de Catalunya

La via, que passa per Martorelles i Sant Fost, ha passat del setè al segon lloc del rànquing de perillositat de les carreteres catalanes

Societat

Martorelles, Sant Fost de Campsentelles

La carretera BV-5001, coneguda com a carretera de la Roca, en el tram comprès entre l’accés nord de la B-20 a Badalona i l’enllaç amb la B-500 i la BV-5006 a Martorelles, és la segona amb més risc de patir accidents de tot Catalunya –només per darrere de la BP-1417 entre Barcelona i Sant Cugat–.

El grau de perillositat d'aquesta carretera es desprèn de l’estudi EuroRAP, un treball elaborat amb la participació del RACC, el Servei Català del Trànsit, el Departament de Territori i Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona. L’estudi ha analitzat un total de 6.356 km de vies de tot Catalunya i n’ha valorat el volum de sinistralitat.

Concretament, la BV-5001 és la segona via catalana en risc d’accidents si es té en compte el nombre de sinistres dels darrers tres anys i la intensitat de trànsit de la carretera, que en aquest cas és de 9.214 vehicles diaris –mitjana dels anys 2013, 2014 i 2015–.

El tram considerat de més risc, qualificat de “molt alt”, és el que enllaça Martorelles amb Badalona, de 10,1 km i amb molts revolts, que forma part de la xarxa local de carreteres i que concentra una mitjana de 4 accidents mortals i greus a l’any. Respecte a l’any passat, la BV-5001 ha passat del setè lloc del rànquing de perillositat al segon.

La dada positiva és que en el cas concret d’accidents de motos i ciclomotors –que han augmentat al conjunt de Catalunya un 24,2% des del 2013– i vehicles pesants el tram de la BV-5001 no apareix a la llista de les 10 més perilloses.

Millora de la seguretat
Justament aquestes setmanes, la Diputació de Barcelona està duent a terme algunes actuacions en aquesta via per tal de millorar-ne la seguretat. La intervenció, que suposa una inversió de 992.825 euros, preveu la renovació del ferm en alguns trams, així com la reducció de punts conflictius, la col·locació de barreres metàl·liques en alguns trams no protegits i la millora de la senyalització, entre d’altres.

La C-17, també perillosa
D’altra banda, el tram de la carretera C-17 entre Mollet i Lliçà de Vall, de 8,3 km, és un del que concentra més accidents per quilòmetre de tot Catalunya. Es tracta d’un tram molt dens de la xarxa bàsica pel qual circulen una mitjana de 63.410 vehicles diaris. En aquest cas l’índex de sinistralitat és de 0,52 accidents mortals i greus per quilòmetre a l’any. 

Edicions locals