La Generalitat estudia un nou enllaç entre la C-17 i l’AP-7 a Parets

El projecte es faria en paral·lel a l'ampliació de la C-17 amb l’objectiu de descongestionar l’accés actual del nord de Mollet

Societat

Mollet del Vallès, Parets del Vallès

El projecte d’ampliació de la C-17 entre Granollers i Parets pot ser paral·lel, segons ha explicat el Departament de Territori de la Generalitat, a l’execució d’altres mesures per descongestionar el trànsit en aquesta carretera, especialment en el tram entre Parets i Mollet.

Una de les novetats més importants seria la construcció d’una nova connexió entre la C-17 i l’AP-7 a l’atura de Parets i en sentit sud pensada per eliminar les retencions que es generen diàriament davant l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC), tant per l’elevat nombre de vehicles procedents de la C-17 que volen accedir a l’autopista com pels vehicles que surten de Parets i es volen incorporar a la C-17 o l’AP-7 en sentit sud.

Concretament, el projecte de Territori preveu afegir una connexió amb l’AP-7 en sentit sud al vial que actualment ja enllaça la C-17 amb la C-33 en sentit Barcelona, a l’est de Parets, just on l’autopista es bifurca en dos ramals diferents (AP-7 i C-33).

Amb aquesta nova connexió, els vehicles procedents de la C-17 que volguessin accedir a l’AP-7 en sentit sud podrien fer-ho pel nou enllaç de Parets o per l’actual accés de Mollet. “L’objectiu és pal·liar els problemes de congestió que es produeixen a l’entorn de l’ISPC sense haver de fer l’ampliació del tronc de la C-17, una actuació que seria més complexa i molt costosa”, indiquen fonts del Departament de Territori.

D’altra banda, l’actuació també podria incloure nous accessos directes a Montmeló, així com la senyalització d’un tercer carril al tronc central de l’AP-7 en sentit sud en un tram d’uns dos quilòmetres que actualment només compta amb dos carrils.

Bona part d’aquesta actuació, que suposaria ampliar la capacitat de l’AP-7, “aprofitaria el viaducte existent i només caldria fer un canvi de la distribució dels carrils”, confirmen fonts del departament, que alhora han indicat que és aviat per fixar dates d’execució i marcar un pressupost, “ja que dependrà de com es defineixi tècnicament el projecte”. 

Edicions locals