El Baix Vallès podria incorporar-se a la zona 1 del transport integrat

El preu del bitllet del transport públic podria reduir-se a la meitat en una vintena de municipis el 2018

Societat

L'Àrea Metropolitana de Barcelona manté converses amb una vintena d'ajuntaments de la segona corona metropolitana per incorporar-los a la zona 1 del transport integrat, que passaria a tenir una quarantena de municipis. D'aquesta manera, els usuaris del transport públic de la segona corona podrien veure reduït el preu del bitllet per accedir a Barcelona a gairebé la meitat del preu actual.

Segons ha explicat aquest dilluns el vicepresident de Transport i Mobilitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda, l'entitat supramunicipal està estudiant incorporar la vintena de municipis de la segona corona metropolitana –entre els quals els del Baix Vallès– a la zona 1 del transport integrat, de manera que el nombre de municipis amb la tarifa unificada pràcticament es duplicaria.

L'AMB ha calculat que el cost de la integració d'aquests municipis i la unificació de tarifes tindria un cost de més de 23 milions d'euros, un impacte econòmic que l'AMB preveu absorbir ampliant la taxa del transport.

L'alcaldessa de Sant Cugat i presidenta de la Diputació, Mercè Conesa, ha explicat que cal abaratir el cost d'accedir a Barcelona per als municipis més propers i que amb aquesta mesura, que podria ser una realitat el gener de l'any que ve, els municipis de la segona corona podrien veure reduït el preu del bitllet a la meitat. 

Des de fa uns anys, el títol de transport integrat ja permet utilitzar un sol bitllet per desplaçar-se d'un punt a un altre de l'àrea de Barcelona amb diversos mitjans de transport, un bitllet que s'ha d'adquirir d’acord amb el nombre de zones per on transita el passatger. En el cas de Rodalies, per exemple, per accedir a Barcelona des de Montmeló, Mollet o la Llagosta cal actualment un bitllet de dues zones.


Edicions locals