El Baix Vallès queda fora de la zona 1 del transport integrat

La proposta d'ampliar el nombre de municipis amb tarifes reduïdes queda limitada als que ja formen part de l'AMB

Societat

L'Àrea Metropolitana de Barcelona ha limitat la seva proposta d'ampliació de la zona 1 de transport integrat als municipis que actualment ja formen part de l'Àrea Metropolitana de Bacelona, l'entitat supramunicipal que aplega una quarantena de municipis de conurbació més immediata de Barcelona. Entre aquests municipis no n'hi ha cap del Baix Vallès. 

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) anunciava dilluns que el gener de l’any que ve incorporarà, amb tota probabilitat, una vintena de municipis de la segona corona metropolitana a la zona 1 del transport integrat, una mesura que suposarà la reducció del preu del bitllet per accedir a Barcelona a gairebé la meitat del preu actual.

Amb tot, l'AMB ha aclarit que la proposta queda limitada inicialment als municipis de la segona corona que actualment ja formen part de l’AMB, on actualment no n’hi ha cap del Baix Vallès. Es tractaria de municipis com Sant Cugat, Begues, Molins de Rei, Pallejà, Sant Andreu de la Barca, Ripollet o Cerdanyola del Vallès, que ja formen part de l'entitat supramunicipal.

Al Baix Vallès, dues zones
L’Ajuntament de Mollet, per la seva banda, assegura que la proposta no ha arribat al Baix Vallès perquè queda limitada als municipis adscrits a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, i que, en cas que arribés, “difícilment podria aplicar-se perquè els ajuntaments haurien d’assumir una taxa de transport metropolità que seria massa elevada”.

De fet, la nova integració que preveu l'AMB per l'any que ve tindrà un cost aproximat de 23 milions d'euros, un impacte econòmic que l'AMB preveu absorbir ampliant la taxa del transport metropolità als municipis que hi participen.


Edicions locals