La nova xicana rep el vistiplau dels delegats de seguretat de MotoGP i Fórmula 1

La modificació més important és la nova xicana de MotoGP i l’escapatòria de grava a la sortida del revolt 13.

Esports

Granollers, Montmeló, Parets del Vallès

El director de cursa, delegat de seguretat i starter de la Fórmula 1, Charlie Whiting, i el delegat de seguretat dels Grans Premis de MotoGP™, Franco Uncini, han visitat aquest dijous el Circuit de Barcelona-Catalunya per supervisar les obres i modificacions que s’han realitzat a la pista del Circuit durant el mes de gener.

Els representants de les dues federacions han donat el vistiplau a les modificacions que busquen l’equilibri entre les dues disciplines del motor. Tant Whiting com Uncini han agraït les actuacions fetes i han felicitat al Circuit de Barcelona-Catalunya pels treballs realitzats a la pista. El canvi més important és a la nova xicana de MotoGP™ –anterior a la xicana del traçat de Fórmula 1– i la creació d’una nova escapatòria de grava al revolt 13. Durant el Gran Premi Monster Energy de Catalunya de MotoGP™ també s’utilitzarà el revolt CaixaBank (10) del traçat de Fórmula 1, el revolt situat al final de la recta abans d’arribar a l’Estadi.

Amb aquests canvis, el nou traçat de MotoGP™ tindrà una longitud de 4.652 metres. També s’ha eliminat tot l’Astroturf del costat dret dels revolts 10 i 11, i el que quedava a l’esquerra dels revolts 12, 13, 14, 15 i 16. En el seu lloc s’ha instal·lat un piano desmuntable de color groc entre els revolts 10/11, 13/14 i 15/16 que s’extraurà quan hi hagi curses de motos. Al revolt 14 s’ha eliminat el piano rodó de formigó del costat esquerre i s’ha muntat un piano vermell desmuntable que també es traurà en les curses de motos.

Una altra de les actuacions que s’ha realitzat ha estat el repintat de la graella de sortida de Fórmula 1 amb nous grafismes, d’acord amb la nova normativa de la FIA i a causa de l’augment de l’amplada dels monoplaces enguany.

Edicions locals