Saplex, de Canovelles, invertirà 2,5 milions per millorar la producció de bosses d'escombraries

La companyia amb seu al polígon Can Castells ha tancat el 2016 amb una facturació de prop de 50 milions d'euros

Economia

Canovelles

Saplex, empresa d'origen familiar amb seu a Canovelles i líder del mercat espanyol en producció i venda de bosses d'escombraries i bosses per congelació d'aliments, invertirà 2,5 milions d'euros el 2017 per optimitzar els processos productius i mantenir el seu lideratge en el sector. Dos milions aniran destinats a màquines de confecció i mig milió s'invertirà en millores en extrusió.

Aquesta nova xifra situa la inversió acumulada en l'últim trienni en més de 7 milions d'euros. Una aposta per l'optimització de la producció que es va iniciar el 2015 destinant 3,5 milions d'euros a la posada en marxa d'un magatzem intel·ligent amb una superfície de 1.250 m2, 15 metres d'altura i amb capacitat per a més de 3.200 palets.

Una nau completament robotitzada que ha permès integrar gairebé tota l'activitat logística a Canovelles. En 2016 la inversió ha estat de 1,33 milions d'euros per continuar liderant el mercat amb productes innovadors i de qualitat.

Facturació a l'alça
Saplex ha facturat 49,8 milions d'euros el 2016, un 3,7% més que el 2015, quan va facturar 48 milions d'euros. Aquest creixement es deu a la seva capacitat per liderar un mercat molt competitiu gràcies a la innovació i a la consolidació de la seva relació com a interproveïdor de Mercadona.

La companyia també ha augmentat un 3,2% les vendes i ha passat de les 21.350 tones de producte venut el 2015 a les 22.000 tones el 2016. A més, les previsions per a aquest 2017 mantenen la tendència a l'alça de la companyia. S'espera arribar a una facturació de 52 milions d'euros, un 4,4% més que el 2016, i es preveu un increment de les vendes del 4, 6% arribant a les 23.000 tones.

Saplex compta amb una plantilla de 107 treballadors que té previst incrementar a 112 al llarg del 2017. Amb l'objectiu de reduir les tasques repetitives i pesades, la companyia aposta per la robotització. Gràcies al magatzem intel·ligent s'ha aconseguit millorar l'eficiència i la rendibilitat, estalviant en despeses logístiques i reduint el risc d'accidents laborals.

A més, anualment Saplex inverteix més de 3.500 hores de formació perquè els treballadors adquireixin noves habilitats requerides en una fàbrica automatitzada i practica promocions internes per donar continuïtat a la plantilla. Els treballadors compten amb un sistema de comunicació específic per facilitar la interacció entre els diferents nivells de la companyia.

Edicions locals