El PSC, partidari d'ampliar la protecció de Gallecs "sempre que hi hagi consens"

Els socialistes s'oposen a un possible traçat del Quart Cinturó o ferroviari per l'espai rural de Gallecs

Societat

Mollet del Vallès, Parets del Vallès

“Ni un pam més d’asfalt a Gallecs”. Així de contundent es mostrava l’alcalde Mollet aquest divendres sobre l’eventual ampliació de la carretera C-155 entre Granollers i Sabadell, una reforma que “suposaria la conversió de la carretera en una nova autovia a tocar de la B-30 i trinxar l’espai rural de Gallecs”, deia Josep Monràs. 

L’alcalde feia aquestes declaracions acompanyat del diputat socialista al Parlament Jordi Terrades i dels alcaldes de Parets i Palau-solità i Plegamans –Sergi Mingote i Teresa Padrós–, en una roda de premsa en què els socialistes valoraven una resolució del Parlament en què, entre d’altres, es proposa la incorporació de més terrenys a l'espai protegit de Gallecs.

Ronda del Vallès
Sobre la carretera C-155 al seu pas per Gallecs, el PSC es mostrava “radicalment en contra” de la seva modificació, uns canvis que podrien produir-se arran del Pla de Mobilitat del Vallès que s’està redactant i vinculats a la resolució del Parlament. “No volem que aquesta carretera es converteixi en la ronda del Vallès o Quart Cinturó; està massa a prop de la B-30 i a més trinxaria el territori protegit de Gallecs”, deia Terrades, qui apostava per allunyar el traçat de la ronda del Vallès cap al nord, “tal com recullen la majoria d’estudis de mobilitat”.

“Quan es dissenyen les vies de mobilitat cal tenir molt en compte la realitat i la posició dels ajuntaments”, deia l’alcaldessa de Palau, mentre que Josep Monràs afegia que “des de la Diagonal o des de Sabadell no poden decidir el que passa a Gallecs; que no ens enganyi ERC amb la seva proposta d’ampliació de la carretera”.

Ferrocarril
També sobre mobilitat, el Parlament instava a estudiar, en el marc del Pla de Mobilitat Específic del Vallès, quin és el traçat més avantatjós, tant en termes ecològics com econòmics, per esdevenir "una alternativa ecològica i socialment sostenible al Quart Cinturó". Davant d’això, el PSC defensava que una possible connexió ferroviària entre els dos Vallès s’hauria de fer seguint la línia orbital, “un traçat que no trinxaria el territori de Gallecs”, insistia Terrades, qui explicava que “mentre no hi hagi diners per a això –explicava Terrades–, es podria connectar la R4 amb la R8 a Barberà del Vallès amb una inversió de només 200 milions”.

Espais protegits
Un altre aspecte que criticava el PSC era la proposta d’ampliació de l’Espai d’Interès Natural (EIN) a la zona de la Riera Seca i Can Riera de Parets, “un espai que ja està protegit per les persones que hi viuen i que no cal modificar”, deia l’alcalde de Parets, Sergi Mingote. “Els pagesos tenen cura de l’entorn amb la seva activitat; si s’opta per protegir encara més aquesta zona no podran fer la seva feina i acabaran expulsats del territori”, explicava.

Per això els socialistes apostaven per buscar el consens del territori abans de tirar endavant aquestes mesures de protecció mediambiental. “Som partidaris de l’ampliació de l’EIN sempre que hi hagi consens amb els veïns i els agents implicats”, deien, “no acceptarem invents sense consens i sense tenir en compte la posició dels ajuntaments”.

Un altre espai que també s’inclouria a l’EIN seria el parc dels Pinetons de Mollet i els terrenys situats a l’oest de la ronda dels Pinetons, un cas que sí que estaria ben vist pels socialistes. “En aquest cas ja fa anys que l’Ajuntament de Mollet ha demanat de protegir l’espai”, explicava Monràs.

Camp de tir
Finalment, el PSC també reivindicava més recursos per al Consorci de Gallecs, l’ens gestor del territori, i l’alcalde Monràs es mostrava partidari de mantenir el camp de tir al plat, una instal·lació que la resolució del Parlament insta a desmantellar quan acabi l’actual concessió. “El camp de tir és un element que dóna prestigi a nivell esportiu”, deia.
 

Edicions locals