Adif estudia construir una tercera via en alguns trams de la R2 entre Montcada i Montmeló

El projecte, que podria començar els tràmits administratius l'any que ve, aniria en paral·lel al soterrament de les vies a Montcada

Societat

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) estudia ampliar la capacitat de la línia R2 de Rodalies amb la construcció d’una tercera via en diversos trams entre Montcada i Montmeló, pensada per donar més fluïdesa al trànsit de trens semidirectes. El projecte, encara en fase d'estudi, aniria en paral·lel al soterrament de la R2 al seu pas per Montcada i Reixac.

L’objectiu d’aquesta ampliació seria poder crear espais de pas perquè els trens Regionals puguin avançar els trens de Rodalies i escurçar els temps dels trajectes de mitjà i llarg recorregut, una mesura que segons Adif milloraria la circulació general de trens i la freqüència de pas dels combois en una de les principals entrades i sortides de Barcelona.

Aquesta intervenció, apuntada pel secretari de Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, i confirmada per Adif, va ser un dels temes que es van tractar la setmana passada en una reunió que van mantenir representants polítics i tècnics dels ajuntaments de Montcada i Reixac i Barcelona, la Generalitat i Adif sobre el projecte de soterrament de les vies de la R2 al pas pel nucli urbà de Montcada i Reixac.

El projecte de la tercera via, que anirà en paral·lel al del soterrament a Montcada, s’acabarà de concretar en una nova reunió el 18 de maig, i la intenció d’Adif, segons va assegurar el seu president, Juan Bravo, és “redactar l’estudi informatiu de tot el projecte abans d’acabar aquest any”, de manera que els tràmits administratius i la licitació de les obres puguin fer-se durant el 2018.

Amb tot, segons han confirmat fonts d’Adif, actualment encara s’ha d’acabar d’estudiar quins trams podrien incorporar una tercera via, quina longitud tindrien aquests trams i com es resoldria tècnicament el pas d’una tercera via en els entorns més urbanitzats o en l’encreuament amb el riu Besòs i l’autopista C-33.

Segons les primeres estimacions, el soterrament de les vies a Montcada tindrien un pressupost de 200 milions d’euros, mentre que els trams de tercera via incrementarien el cost total de l’obra en uns 20 milions més.
 

Edicions locals