L'Ampa de l'Escola Ponent guanya el primer premi de la Fapac

L'entitat ha desenvolupat el projecte 'El català com a via d'inclusió'

Societat

Granollers

 La Federació d'associacions de pares i mares de Catalunya (Fapac) ha atorgat dissabte el primer premi en la categoria Tothom a l'AMPA a l'associació de mares i pares de l'Escola Ponent de Granollers pel projecte El català com a via d'inclusió.


Els premis, en què participen entitats de tot el país, van rebre 103 candidatures. Tant Ponent com l'Institut Marta Estrada havien quedat entre les 15 ampes finalistes als guardons.

Finalment, l'Ampa de l'Escola Ponent ha estat reconeguda pel projecte és El català com a via d'inclusió, amb la intenció d'impulsar la participació de famílies immigrants a l’escola, facilitar l’aprenentatge de la llengua catalana mitjançant conversa, implicar les famílies en l’educació dels seus i fills i filles, afavorir la col·laboració de les famílies amb l'escola, impulsar la participació de les famílies nouvingudes, donar valor a la diversitat cultural de l'escola i fomentar la cohesió social.

L'Escola Ponent té una concentració elevada de famílies d’origen estranger, socioeconòmicament desfavorides i amb baix nivell d’instrucció (el Departament d'Ensenyament la classifica com d'“alta complexitat”). Els col·lectius majoritaris són la població sud-americana, marroquina i subsahariana, i representen més del 70 % de les famílies. El desconeixement de la llengua fa que moltes famílies presentin dificultats en la comunicació i per això es va proposar des de l’AMPA i l’escola la creació d’un taller que facilités l’aprenentatge de la llengua.

Es tracta d’un espai setmanal de 15 a 16.30 h, que a vegades s’estén fins a les 17 h, amb l’objectiu principal d’apropar les mares a l’escola i l’escola a les mares, sobretot aquelles d’origen estranger que desconeixen el funcionament del sistema escolar, parlen poc el idioma i que es troben moltes vegades amb fill més petits que encara no estan en edat d’escolarització, cosa que els dificulta poder anar a classes de llengua normalitzades com les del Consorci de Normalització Lingüística o l’escola d’adult. Aquest projecte va iniciar-se durant el curs 2014-2015, i es va consolidar durant el 2015-2016, a dia d’avui ja està implantat.

Edicions locals