Estudiants de primària de Sant Celoni analitzen l’estat de salut del riu Tordera

Els centres de Sant Celoni que hi han participat són Montnegre, Avet Roig, Soler de Vilardell i La Tordera

Societat

Sant Celoni

Investigadors de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals han impartit aquest divendres un taller als infants d’educació primària de l’escola Josep Pallerola i Roca de Sant Celoni per determinar l’estat de salut del riu La Tordera. L’activitat es fa en el marc del Programa d’Educació i Comunicació Ambiental (PROECA) de l’Observatori de la Tordera, i s’emmarca en les accions de la Setmana de la Natura.

L’activitat ha comptat amb la participació de 45 nens de 4t de primària, que s'han convertit en investigadors de l’Observatori per un dia. S'han encarregat de determinar l’estat de salut d’un tram de riu a través de la identificació de dos dels bioindicadors, la vegetació de ribera i els macroinvertebrats.

Al llarg d’aquest curs acadèmic, el PROECA ha centrat la seva activitat a diferents centres educatius de primària de Sant Celoni i Malgrat de Mar. Aquest curs, 300 infants de 3r i 4t curs han participat en les diferents sessions d’aquesta activitat. Els centres de Sant Celoni que hi han participat són Montnegre, Avet Roig, Soler de Vilardell i La Tordera.

L’Observatori de la Tordera és un projecte iniciat l’any 1996 amb l’objectiu de determinar l’estat de salut dels diferents trams de la Conca de la Tordera a través d’indicadors biològics, hidrològics i fisicoquímics.

L’any 2003 el projecte de L’Observatori va engegar el seu propi Programa d’Educació i Comunicació Ambiental anomenat PROECA, coordinat des de l’ICTA-UAB a través del seu grup de recerca conservació, biodiversitat i canvi global amb la intenció de poder apropar la ciutadania que habita a la conca del Tordera i canviar la visió negativa que se’n té.

Edicions locals