Els consells comarcals del Vallès reben amb "estupor" l'anunci del Quart Cinturó

Consells comarcals i Generalitat insisteixen que el traçat s'ha de consensuar en el territori en el marc del Pla de Mobilitat

Societat

Granollers

Els presidents dels consells comarcals del Vallès Oriental i el Vallès Occidental, David Ricart i Ignasi Giménez, han fet arribar una carta al ministre de Foment, Íñigo Joaquín de la Serna, en què es demana al ministeri que “tingui en compte les conclusions del Pla de Mobilitat del Vallès amb les opinions i valoracions de les entitats que estan participant en el procés participatiu que porta a terme el govern català” a l’hora de plantejar possibles noves infraestructures com l’Autovia Orbital B-40 –més coneguda com a Quart Cinturó–.

Des dels dos Vallesos es creu que el Pla de Mobilitat del Vallès “ha de ser l’instrument que defineixi les actuacions que han de portar-se a terme al territori i que faci la proposta d’actuacions per desenvolupar un sistema de transport públic eficient i competitiu i que també defineixi les intervencions de futur”. A més, els dos presidents comarcals apunten que “estem convençuts que és aquest Pla el que pugui acabar el debat sobre la tipologia de la via, traçat i oportunitat de la B-40” entre Terrassa i Granollers.

En la carta també fan notar que han conegut els detalls de l’adjudicació de l’estudi informatiu que ha encarregat el Ministeri a través dels mitjans de comunicació i s’assegura que “des de les comarques catalanes del Vallès Occidental i el Vallès Oriental hem rebut amb estupor l’anunci d’adjudicació per part del Ministeri de Foment”.

Rull hi insisteix
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, també s’ha referit a la prolongació del Quart Cinturó entre Terrassa i Granollers, i ha insistit que “qui ha de dibuixar la Ronda del Vallès ha de ser la Generalitat, en el context d’un Pla de Mobilitat elaborat conjuntament amb els consells comarcals”, ha assenyalat. “La idea de fer una quarta variant de l’N-ll és una concepció antiga i radial. Volem una via que relligui bé el territori i amb capacitat de distribució i això ho ha de decidir el territori. No veiem Madrid imposant traçats al marge del consens territorial”, ha afegit Rull, que diu que el Pla estarà enllestit a principis de 2018.

Edicions locals