La companyia d'aigües CASSA informarà els clients de Parets de les avaries amb missatges al mòbil

Els 8.900 clients de Parets podran donar-se d'alta al servei gratuït de notificacions via SMS

Societat

Parets del Vallès

L’Ajuntament de Parets i la companyia d’aigües CASSA han presentat aquest dilluns una nova eina d'informació del servei d’aigües al municipi. Es tracta d’un nou software, anomenat Sigea, que permet als tècnics de la companyia conèixer en temps real qualsevol incidència en la xarxa de distribució i, alhora, comunicar-ho als usuaris afectats mitjançant un missatge al mòbil.

D’una banda, al web www.cassa.es/municipi/parets els clients podran veure en temps real totes les avaries i la previsió de restabliment del servei, així com les obres programades de millora a la xarxa d’aigües municipal. D’una altra, els clients també podran donar-se d’alta al servei gratuït Sigea i comunicar a la companyia el seu número de mòbil per tal que CASSA pugui enviar-los un missatge per informar-los en temps real de qualsevol incidència que els afecti.

Segons ha assegurat la companyia, els missatges que s'enviïn seran sempre relacionats amb les avaries que puguin produir-se a la xarxa i que afectin el domicili del client, i en cap cas no seran comercials ni publicitaris. 

D’altra banda, aquest nou servei també permetrà als veïns notificar a la companyia qualsevol fuita que detecti als carrers omplint un senzill formulari, “una possibilitat que actualment ja existeix amb l’app del municipi”, recordava l’alcalde, Sergi Mingote. Aquesta informació arribarà directament als tècnics del servei, que aniran equipats amb tauletes amb tota la xarxa digitalitzada i que, en cas d’avaria, els ajudarà a minimitzar l’afectació del tall als clients i procediran a reparar-la el més ràpidament possible.

La mateixa companyia ja ha implantat aquest model de gestió en altres municipis on presta serveis, com a Sabadell o Santa Perpètua, i ara serà el torn de Parets, el primer municipi del Vallès Oriental. “Dels 8.900 clients que tenim al municipi actualment ja podem enviar missatges a 3.500; la resta hauran de donar-se d’alta al web”, explicava Josep Maria Manyosa, gerent de concessions de CASSA. Manyosa també indicava que aquest sistema és “un servei d’alt valor afegit que només disposen les ciutats més intel·ligents del país”.

Sergi Mingote, al seu torn, destacava que amb aquesta nova eina d’informació d’incidències via web i SMS es busca “la practicitat i l’excel·lència del servei”, així com tenir “més proximitat i un canal d’informació més àgil i eficaç amb la ciutadania".

La municipalització, en fase d’estudi
Els darrers anys l’Ajuntament de Parets ha aprovat diverses pròrrogues de la concessió del servei d’aigua a CASSA, la societat derivada d’Aigües de Sabadell que fa més de 20 anys que s’encarrega de la gestió del servei al municipi. Malgrat això, l’Ajuntament està estudiant la possibilitat i la viabilitat de municipalitzar el servei d’aigües i recuperar-ne el control de la gestió, una possibilitat plantejada al ple municipal en més d’una ocasió per la majoria de grups municipals. La concessió actual finalitzarà el proper 31 de març.
 

Edicions locals