Adif adjudica l'estudi per connectar l’estació de mercaderies de la Llagosta al Corredor Mediterrani

La connexió permetria potenciar i desenvolupar la plataforma logística de la Llagosta ​​per captar més tràfics internacionals

Economia

La Llagosta

Adif ha adjudicat aquesta setmana el contracte per redactar el projecte de connexió en ample estàndard entre l'estació de mercaderies de la Llagosta i el Corredor Mediterrani d'alta velocitat, una actuació que ha de potenciar l'estació llagostenca com a punt estratègic del transport ferroviari de mercaderies a l'entorn més proper a Barcelona.

Amb l'adjudicació d'aquest contracte es dóna un nou impuls al que es coneix com a Corredor Mediterrani, un conjunt de línies ferroviàries paral·leles a la costa mediterrània que han d'unir França amb el sud d'Espanya i considerat un dels nou principals corredors intermodals d'Europa.

 

El contracte preveu la redacció dels projectes tant per connectar la plataforma multimodal de la Llagosta –l'estació de mercaderies avui centrada a donar servei a empreses logístiques del sector de l'automòbil– amb el Corredor Mediterrani des del viaducte de la línia d'alta velocitat a l'entorn del nus ferroviari de Mollet com per desenvolupar la plataforma multimodal i logística de la Llagosta. 

 

El projecte constructiu també inclourà l'adaptació a ample mixt (estàndard i convencional) de la via de connexió entre la plataforma logística i la línia entre Mollet i el Papiol des de la bifurcació de Mollet i la remodelació de l'entorn de l'estació.

 

Segons Foment, l'estació de mercaderies de la Llagosta està situada en un enclavament estratègic, en una zona de gran activitat industrial i connectada a xarxes viàries d'alta capacitat. A més, apunten, disposa de totes les prestacions i dimensions per ampliar i millorar la seva infraestructura i incorporar noves funcionalitats que la posicionin com a node estratègic i esdevingui "una plataforma intermodal de primer ordre en l'entorn més proper a Barcelona i ​​per captar més tràfics internacionals".

 

El contracte, adjudicat per un import de 661.442 euros (IVA inclòs), ha estat adjudicat a la unió temporal d'empreses (UTE) formada per les companyies Esteyco i Inserail, amb un termini total d'execució de 26 mesos per a la redacció del projecte.

 

Edicions locals