El cabal del riu Congost supera el llindar d'alerta

L'Agència Catalana de l'Aigua recomana evitar els accessos a la llera, punts baixos, guals i creuaments de riu

Societat

Riu Congost al gual de Llerona
Riu Congost al gual de Llerona

Vallès Oriental

L'Agència Catalana de l'Aigua ha informat aquest dimecres al matí que el el riu Congost a la Garriga porta un cabal alt, que supera el llindar d'alerta. A l'entorn de les 10 h el cabal era de 76m3 per segon i a les 11.30 h superava els 100 m3 per segon.

Per això l'ACA recomana evitar els accesos a la llera, punts baixos, guals i creuaments de riu a nivell als municipis pels quals discorren diversos rius i rieres, especialment a la Garriga, les Franqueses del Vallès, Canovelles, Granollers, Montmeló, Montornès del Vallès, Martorelles, Mollet del Vallès, la Llagosta, Sant Fost de Campsentelles, Montcada i Reixac, Santa Coloma de Gramenet, Badalona i Sant Adrià del Besòs.

Es preveu que aquesta situació es mantingui durant les properes hores perquè les pluges continuen.

D'altra banda, el Servei Meteorològic de Catalunya ha informat que aquesta nit a Parets s'ha superat el llindar .d'avís per vent a amb 72 km/h. A Montserrat.

El telèfon d’emergències 112 de Catalunya ha rebut 260 trucades relatives a 182 incidències pel temporal de pluja i vent. La majoria d’aquestes trucades s’han fet des del Vallès Oriental (31), Barcelonès (28), Osona (25) i Vallès Occidental (23). Els avisos s’han realitzat principalment per despreniment d’objectes a la via i obstacles a la calçada, inundacions, incidències de trànsit per climatologia, caiguda de branques i arbres i filtracions.

 

Edicions locals