El servei de mediació ciutadana de Cardedeu atén 93 casos durant el 2017

La majoria de situacions tractades són conflictes entre el veïnat i entre membres de la mateixa família

Societat

El servei de mediació ciutadana de Cardedeu atén 93 casos durant el 2017
El servei de mediació ciutadana de Cardedeu atén 93 casos durant el 2017

Cardedeu

El servei de mediació ciutadana de Cardedeu, posat en marxa ara fa poc més d'un any, va atendre 93 casos al llarg de 2017. La majoria de situacions tractades són conflictes entre el veïnat i entre membres de la mateixa família. En la vessant de la formació i sensibilització, s’han fet 14 accions als centres escolars de Cardedeu.

Segons informa l'Ajuntament, el 78% dels casos gestionats estan relacionats amb les dificultats entre veïns o bé en l'àmbit familiar. La gran majoria, el 72%, van anar-hi derivats per altres serveis del consistori (Serveis Socials, Policia i Oficina d’Atenció Ciutadana, entre d’altres). En total, 238 ciutadans van participar directament de la forma alternativa de gestionar els seus conflictes que proposa el servei de mediació ciutadana.

Una de les línies de treball del servei és la mediació escolar. En aquest sentit, van dur-se a terme 14 accions formatives i de sensibilització a l’escola Les Aigües, a l’escola Germans Corbella, a l’escola Dolors Granés, i als tres instituts, l’Arquitecte Manuel Raspall, el Pla Marcell, i El Sui, en les quals van participar-hi 250 alumnes.

El servei de mediació ciutadana és un servei públic i gratuït que l'Ajuntament, amb el suport de la Diputació de Barcelona, posa al servei de tota la ciutadania amb un doble objectiu: resoldre, mitjançant el diàleg, els conflictes quotidians entre persones i entre col·lectius, on les parts afectades puguin comunicar-se de manera pacífica; i promoure la convivència al municipi, des de la prevenció i la sensibilització.

Edicions locals