Mor Jaume Garriga, l'expilot i històric cap de mecànics de Derbi

Garriga ha mort als 82 anys

Societat

Paco Tombas i Jaume Garriga amb la Derbi 125 d'Aspar, el 1989
Paco Tombas i Jaume Garriga amb la Derbi 125 d'Aspar, el 1989

Lliçà de Vall, Martorelles, Mollet del Vallès

L'expilot de motociclisme i emblemàtic cap de mecànics de competició de Derbi, Jaume Garriga Torret, moria aquest diumenge als 82 anys. El funeral serà aquest dilluns a les 16.30 h al tanatori de Mollet.

Jaume Garriga i Torret va néixer a Lliçà de Vall (1936). Gràcies a la seva habilitat com a mecànic d'automòbils i motocicletes, Paco Tombas el féu entrar a treballar a Derbi el 1955. En muntar-se el departament de competició de la marca -dirigit en l'apartat tècnic per Tombas-, Garriga en fou nomenat cap de mecànics, càrrec que ocupà fins a la retirada definitiva de Derbi de les competicions. Durant la seva llarga trajectòria a l'empresa –42 anys, fins que es jubilà el 1997–, Garriga tingué cura de les motos de Gran Premi dels pilots oficials de la marca, entre ells Josep Maria Busquets, Barry Smith, Jan Huberts, Ángel Nieto, Santiago Herrero, Jacques Roca, Salvador Cañellas, Min Grau, Aspar, Champi Herreros, Julián Miralles i Àlex Crivillé. S'encarregà també de les dels pilots de motocròs, com ara Toni Elías i Jordi Monjonell.

Al començament de la seva estada a Derbi, Garriga participà també en diverses curses de motociclisme, especialment dins la modalitat de la regularitat (antecedent de l'enduro). El 1955, per exemple, pilotà el prototipus de Derbi 4 Cilindres que havia creat Jaume Pahissa a la Volta a Mallorca. Va prendre part també en alguna edició del Gran Premi d'Espanya i de les 24 Hores de Montjuïc, com ara la de 1957 en què acabà novè (i primer en la categoria de Turisme 500cc).

Edicions locals