L'Adif farà un mur de contenció per garantir l'estabilitat de les cases adjacents a la R3 a Parets

L'estudi d'impacte ambiental preveu la construcció de sistemes de contenció quan es faci el desdoblament de la línia

Societat

El 2016, es va produir una esllavissada al talús de la línia R3 a Parets
El 2016, es va produir una esllavissada al talús de la línia R3 a Parets

L'estudi d'impacte ambiental del projecte de desdoblament de la R3, aprovat el passat mes de juliol, preveu l'habilitació de sistemes de contenció que garanteixin l'estabilitat de les cases que es troben a tocar de la línia de tren al seu pas per Parets. Fa anys que els veïns es queixen d'esquerdes als seus habitatges que atribueixen al mal estat dels talussos.

Durant la fase d'informació pública del projecte, tant l'Ajuntament de Parets com diversos particulars van realitzar al·legacions algunes de les quals s'han inclòs en el document finalment aprovat. En concret, l'Ajuntament sol·licitava una "execució acurada" dels talussos entre l'avinguda de Catalunya i l'encreuament amb la carretera C-17, per poder portar a terme sense dificultat les tasques de manteniment d'higiene i salubritat dels espais. També es van rebre nombroses al·legacions particulars en relació amb aquesta mateixa zona. En aquest sentit, el promotor (Adif) indica que "el mur de contenció a dissenyar garantirà l'estabilitat de les finques particulars confrontants amb la línia de ferrocarril", apunta el document.

De fet, aquesta és una de les demandes a l'Adif que fa anys que reclamen els veïns de la zona, que atribueixen al mal estat dels talussos l'aparició d'esquerdes a les cases del carrers Àngel Guimera i Sardana. El maig de 2016, una esllavissada sobre la via de la línia de tren R3, a l’altura del carrer Àngel Guimerà, provocava un esvoranc dins el pati d'una casa i diverses esquerdes a les tanques que limiten amb la via. L'ampliació de l'amplada de la plataforma amb la futura duplicació de la línia ferroviària era un dels mal de caps dels veïns, que alertaven que amb els desdoblament els talussos serien encara més verticals i poc estables.

D'altra banda, en relació amb la sol·licitud de l'ajuntament d'un pas superior a l'estació, així com l'ampliació del seu aparcament, l'Adif ha desestimat incloure la proposta en el projecte de desdoblament perquè "no forma part de l'abast de l'actual projecte, sinó que forma part d'un altre projecte de construcció la redacció del qual es coordinarà amb l'ajuntament", indiquen.

Pel que fa a la salvaguarda del patrimoni històric a la zona afectada pel desdoblament, l'Ajuntament de Parets va presentar la petició que tant el pont sobre la Riera de Tenes com l'antic dipòsit d'aigua de locomotores a vapor de l'estació estan inclosos en el Catàleg i Pla Especial de l'Ajuntament, fet que obligarà a prendre les mesures oportunes de protecció durant l'execució de les obres.
 

Edicions locals