Mans Unides cerca ajuda per finançar un projecte de formació a l'Índia

La campanya solidària d'enguany té com objectiu l'empoderament econòmic i social de famílies tribals

Societat

Joan Quintana i Elisenda García Barbará van presentar la campanya d'enguany de Mans Unides
Joan Quintana i Elisenda García Barbará van presentar la campanya d'enguany de Mans Unides | M.E.

Dotze comunitats tribals situades a la zona boscosa d'Anantagiri, un municipi de l'estat d'Andhra Pradexh, a l'est de l'Índia, seran els beneficiaris enguany de la campanya solidària de Mans Unides del Vallès Oriental. El delegat a la comarca de l'ONG, Joan Quintana, explicava divendres aquest projecte d'empoderament econòmic i social de les famílies marginades d'aquest espai de l'Índia.

"Tindrà una durada de 3 anys i ocuparà 550 persones. Es formaran uns 150 agricultors i agricultores per millorar les collites, 240 joves, 100 infants i 60 dones", detallava Quintana. Per a poder desenvolupar aquesta iniciativa, impulsada per la comunitat Holy Spirit Social Service Center, Mans Unides calcula que calen uns 49.8190 euros, un 40% dels quals ja estan garantits gràcies a les quotes dels socis del Vallès Oriental de Mans Unides. L'entitat també compta amb una donació anual a les esglésies de la comarca, així com organitza activitats per recaptar fons, alhora que sensibilitzar la població –com la caminada solidària i la festa a la plaça de l'Església de Granollers, entre altres–.

A Anantagiri el 95% de la població és tribal de diferents ètnies i llengües, i el 90% són analfabets. El govern ha tingut la zona abandonada i les taxes de mortalitat –sobretot per malària– superen la mitjana de l'Índia. A més, el jovent no disposa d'oportunitat laborals i es veu obligat a migrar a les grans ciutats. L'Agricultura els reporta poc cultiu i no estan organitzats per vendre els productes. Per això, el projecte vol formar la població per generar ingressos i oportunitats, alhora que es treballarà amb nens, nenes i adolescents per inculcar-los hàbits escolars i d'higiene i salut.

El paper de la dona

El projecte té també molt present el paper de la dona i, en aquest sentit, es facilitarà formació a generadores d'ingressos i dones amb lideratge. De fet, la campanya d'aquest trienni de Mans Unides posa en valor la igualtat de gènere. Amb el títol La dona del segle XXI es vol treballar especialment en aquest col·lectiu perquè "una dona amb veu transforma el món", deia Elisenda García Barbará, presidenta delegada de la diocesana de Terrassa de Mans Unides, també present a la presentació de la campanya 2019. A més, García recordava els orígens de Mans Unides, ara fa 60 anys, quan "unes dones compromeses van començar a lluitar per plantar cara a la fam i recuperar la dignitat de les persones". Actualment, Mans Unides desenvolupa 600 projectes anuals a 60 països d'arreu del món i compta amb 5.100 voluntaris

Edicions locals