Mollet presenta el pla per enfortir el sector comercial local

La planificació es posa com a objectiu atreure més i nous públics, entre d'altres

Economia

Mollet presenta el pla per enfortir el sector comercial local
Mollet presenta el pla per enfortir el sector comercial local

Mollet del VallèsLaura Ortiz

Després de poc més d'un any de treball, l'Ajuntament de Mollet ha presentat el Pla estratègic de dinamització comercial i de serveis de la ciutat, un document elaborat amb la participació del sector i que té com a meta "convertir Mollet en un referent i pol d'atracció al territori amb una oferta comercial diversificada i adaptada a les tendències actuals".

Aquest dimarts, membres del govern local i la coordinadora del pla, Laura Moreno, de la consultora IdenCity, presentaven el document, que en els propers dies es podrà consultar al web municipal. "Aquest no és un pla del govern sinó de la ciutat i per això és important comptar amb la participació de tots els agents implicats", deia Moreno, en referència a les més de 100 reunions i entrevistes i les 500 enquestes, entre altres accions, que han ajudat a l'elaboració del pla.

Les conclusions del pla són que Mollet ha d'atreure més i nous públics; que s'ha de dotar a la ciutat d'una identitat comercial i de serveis; que cal construir mecanismes eficients de gestió i coordinació del sector; que cal concentrar i diversificar l'oferta; que s'han de modificar usos dels locals i que s'han d'atreure noves inversions que enforteixin tots els sectors econòmics.

El diagnòstic sobre la situació del sector marca algunes de les debilitats i fortaleses del teixit comercial a Mollet. "S'ha fet un retrat de la ciutat que s'ajusta a la realitat, no és complaent", opinava la regidora de Promoció Comercial, Mercè Pérez. Pel que fa a les fortaleses, Mollet és una ciutat compacta, amb activitat al carrer i bones comunicacions que la fan ser un pol d'atracció de municipis de l'entorn.

Entre les debilitats, l'alcalde, Josep Monràs, enumerava algunes com la tipologia dels locals, pel que fa a les dimensions petites, i la seva dispersió. "Hi ha moltes firmes importants que s'han interessat per la ciutat però no han trobat un lloc idoni perquè busquen metres de façana i centralitat i no ho han trobat", explicava Monràs.

Altres debilitats són la gran proximitat a Barcelona, la manca d'adaptació del comerç a les noves tecnologies i a les noves necessitats dels clients i la poca professionalització de la gestió de la dinamització del sector.

Ens de dinamització público-privat

En aquest sentit, el pla planteja com a acció la creació d'una plataforma público-privada gestora del comerç de la ciutat que permeti "més eficiència i coordinació", deia Moreno. Aquest ens, hauria de coordinar les activitats relacionades amb la revitalització del sector com fires i campanyes, establiria criteris de finançament dels diferents projectes –amb recursos tant públics com privats– i els executaria. "Es tracta que els comerciants es coresponsabilitzin de les decisions i els recursos i no esperin que l'Ajuntament faci sempre de tractor", apuntava Monràs.

Pel que fa als eixos comercials existents actualment, l'estudi n'ha fet un anàlisi que determina el diferent potencial de cadascun, unes conclusions que implica que "se n'ha de fer un tractament diferenciat", deia l'alcalde.

Edicions locals