Uns 180 expositors ocuparan 30.000 metres quadrats de la Fira de l'Ascensió

L'enoturisme, el mercat i el comerç local augmenten el protagonisme a la carpa multisectorial, mentre que neix el Mercat de Creadors al costat del JugarxJugar

Societat, Economia

Tot ja està preparat per inaugurar la 69a edició de la Fira i Festes de l’Ascensió. La ciutat sembla que ha trobat un model firal divers i flexible, en el qual certs elements revaliden la seva consolidació i alhora s’incorporen propostes noves per dinamitzar una mostra multisectorial que troba entrebancs per mantenir-se en ple segle XXI.

La Fira s'inaugurarà dijous (18 h) amb la consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, Teresa Jordà, acompanyada de l'alcalde en funcions de Granollers, Josep Mayoral. Prèviament, a les 17.25 h, a l'Ajuntament es farà una recepció institucional a la consellera.

La Fira encara preserva una part de la seva essència agropecuària i també promociona el teixit comercial i empresarial de la ciutat, però en conjunt sembla apostar de forma decidida pels sectors del turisme, l’oci familiar i el temps de lleure.

La carpa multisectorial
El total de la fira ocupa 30.000 metres quadrats i acull 180 expositors, una desena més que l’any passat. La distribució d’espais també reprodueix el mateix model, tot i que l’estructura interna de la carpa multisectorial sí que presenta novetats. Com apunta la regidora de Promoció Econòmica, Andrea Canelo, “hi ha més presència que mai del comerç local, amb representants de Comerç de Dalt, Gran Centre i Del Rec al Roc promocionant les seves respectives associacions, i també alguns comerços que vénen a títol individual”.
Aquestes entitats ofereixen activitats com l’espai Tastem l’EcoGra, amb expositors singulars del món de l’ecologia i l’alternativa de la fira EcoGra de Comerç de Dalt; visites en realitat virtual i exposicions.
En aquest primer tram també hi haurà l’estand institucional, que aposta per un model innovador, amb una intervenció artística en directe a càrrec del muralista mataroní Iván Floro, evocant el mil·lenari mercat del dijous. Es complementa amb una exposició sobre la història del mateix mercat i vídeos promocionals de turisme i comerç.  “Des de fa uns anys apostem perquè l’estand institucional reflecteixi l’activitat econòmica de Granollers. El mercat és el preàmbul de la indústria actual i la ciutat també es pot explicar des d’aquest punt de vista”, explica Andrea Canelo.
Des de fa dues edicions el món del vi té presència a la fira granollerina i enguany encara adquireix més protagonisme, a través d’un espai propi dedicat a l’enoturisme. Hi seran presents les denominacions d’origen Alella i Empordà, les Bodegas Enate de Somontano, vins i caves i tot allò que fa referència a les experiències turístiques lligades al vi, al turisme rural i de proximitat, la gastronomia i, òbviament, als mateixos caldos.

Espais propis i diferenciats
El Mercat de Creadors també és una novetat d'enguany, amb una carpa pròpia de 300 metres quadrats i una tipologia d’expositors molt específica: “36 creadors i dissenyadors novells, majoritàriament joves, molts sense xarxa de distribució física i que venen online o a través de mercats”.
També té personalitat distintiva l’espai JugarxJugar, amb dues carpes que sumen 600 metres i una enorme ludoteca on tothom hi pot trobar el seu joc, alguns dels quals inèdits. Per la regidora “és una fira dins de la mateixa fira, podria tenir perfectament entitat pròpia. Està molt consolidada, només n’hi ha dues a tot l'Estat i és una de les més importants d'Europa”.
La Mostra Gastronòmica organitzada pel Gremi d’Hostaleria celebra la 15a edició i ho fa convidant nou restaurants de la ciutat, que enguany també proposen un sopar amb maridatge.

Edicions locals